Avatar billede compac Seniormester
27. maj 2012 - 23:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Clickable tabel-række

I disse smartphone og iphone-tider er radio-buttons ikke længere populære.
Jeg vil derfor ændre mine radio-buttons til tabel-række-klik.

Jeg er begyndt:
    <script type="text/javascript">
    function ChangeColor(tableRow, highLight)
    {
    if (highLight)
    {
      tableRow.style.backgroundColor = '#dcfac9';
    }
    else
    {
      tableRow.style.backgroundColor = 'white';
    }
</script>
<body>
    <form name="gaa" action="gpxviewer.php" method="GET">
    <br>
<?php
include("gpsadmin/conn.php");

echo "<table border=0>";
$tur = mysql_query ("SELECT * FROM $vandreture ORDER BY dato or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($tur) > 0) {
          while($a = mysql_fetch_object($tur)) {
              $turid = $a -> id;
              $turd =  $a -> dato;
              $maal =  $a -> titel;
                    $turdate = date('d-M-Y',strtotime($turd));
              $gpx = $a -> sted;
              $km = $a -> km;

echo "<tr onmouseover='ChangeColor(this, true);'
          onmouseout='ChangeColor(this, false);'>";
echo "<td valign='top' width='90'></td>";
echo "<td valign='top' width='5'><input onclick='this.form.submit();' type='radio' name='gpstur' value='$turid'></td>";
echo "<td valign='top' width='5'></td>";
echo "<td valign='top' width='100' align='left'>$turdate</td>";
echo "<td valign='top' width='200' align='left'>$maal</td>";
if ($km != 0)  {
echo "<td valign='top' width='15' align='right'>$km</td>";
echo "<td valign='top' width='15' align='right'>km</td>";
}
echo "</tr>";
}
echo "</table>";

?>

-men hvordan skal jeg få det til at virke på en enkelt række i tabellen?
Avatar billede inteeeL Nybegynder
27. maj 2012 - 23:28 #1
Hvis det kun skal virke på en enkelt række i tabellen, skal du vel kun have onmouseover og onmouseout med i den bestemte række? Kan du uddybe det lidt?
Avatar billede compac Seniormester
27. maj 2012 - 23:32 #2
Onmouseover og onmouseout markerer kun rækken.
Selve handlingen skal udføres når man klikker på et vilkårligt sted på rækken.
Avatar billede Hans Mester
27. maj 2012 - 23:46 #3
du kan lave en onclick i din <tr>
Avatar billede compac Seniormester
27. maj 2012 - 23:48 #4
Ja, men for at den skal få alle data med til næste side skal en have samme egenskaber som en submit.
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2012 - 09:38 #5
I stedet for radio, er det så ikke "bare" en <select>...</select> ?
Den virker i hvert fald godt på smartphones.
Avatar billede Hans Mester
28. maj 2012 - 15:18 #6
Skal der sendes andet med ud over den valgte $turid?
Avatar billede olebole Juniormester
28. maj 2012 - 15:38 #7
<ole>

Du kan enten bruge en SELECT, som jakobdo foreslår - eller du kan bruge en onclick, som tilaffald foreslår.

Gør du det sidste, må du i et script samle data fra de enkelte celler og strikke en querystreng sammen, som du kalder din nye side med.

/mvh
</bole>
Avatar billede compac Seniormester
30. maj 2012 - 15:56 #8
Det blev tilaffald der gav inspirationen:

echo '<tr onmouseover="ChangeColor(this, true)";
              onmouseout="ChangeColor(this, false)";
              onClick="location.href=\'gpxviewer.php?gpstur='.$turid.'\'">';

echo "<td valign='top' width='100' align='left'>$turdate</td>";
echo "<td valign='top' width='200' align='left'>$maal</td>";
if ($km != 0)  {
echo "<td valign='top' width='15' align='right'>$km</td>";
echo "<td valign='top' width='15' align='right'>km</td>";
}
echo "</tr>";

Læg et svar.
Avatar billede compac Seniormester
27. juni 2012 - 20:26 #9
lukker
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2012 - 20:38 #10
Den kode resulterer da i dårlig/invalid HTML-kode. Vil du ikke ende op med rækker med henholdsvis 2 og 4 celler - i samme tabel?
Avatar billede compac Seniormester
30. juni 2012 - 21:21 #11
Joo! Hvis $km = 0. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Tak for dit skarpe blik.
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 15:27 #12
*o)