Avatar billede Chaper Nybegynder
26. maj 2012 - 22:19 Der er 1 kommentar

Åbne View fra Access i Excel

Hej

Jeg har i Access lavet et View som jeg gerne vil åbne i Excel, således at når de bagvedliggende data i Access tabellen ændres, slår dette også igennem i Excel.

Mit View har følgende SQL:
SELECT p.Produkt AS aProdukt,
(SELECT TOP 1 pr.Pris FROM PriceReportData AS pr WHERE pr.Produkt=p![Produkt] AND pr.Type="SYS" ORDER BY pr.Dato DESC) AS SYS,
(SELECT TOP 1 pr.Pris FROM PriceReportData AS pr WHERE pr.Produkt=p![Produkt] AND pr.Type="DK1" ORDER BY pr.Dato DESC) AS DK1,
(SELECT TOP 1 pr.Pris FROM PriceReportData AS pr WHERE pr.Produkt=p![Produkt] AND pr.Type="DK2" ORDER BY pr.Dato DESC) AS DK2,
(SELECT TOP 1 pr.Dato FROM PriceReportData AS pr WHERE pr.Produkt=p![Produkt] AND pr.Type="SYS" ORDER BY pr.Dato DESC) AS [SYS Tid],
(SELECT TOP 1 pr.Dato FROM PriceReportData AS pr WHERE pr.Produkt=p![Produkt] AND pr.Type="DK1" ORDER BY pr.Dato DESC) AS [DK1 Tid],
(SELECT TOP 1 pr.Dato FROM PriceReportData AS pr WHERE pr.Produkt=p![Produkt] AND pr.Type="DK2" ORDER BY pr.Dato DESC) AS [DK2 Tid]
FROM PriceReportData AS p
GROUP BY p.Produkt;

Viewet vises fint inde i Access, men når jeg i Excel med MSQuery prøver at etablere forbindelse til det, kommer den med følgende fejlmeddelelse:
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-diver] Der er for få parametre. Der var ventet 3.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
04. oktober 2012 - 11:02 #1
Ja - det kan drille.

En metode er at oprette en temporær tabel i Access og vise den i Excel.
Din SELECT-sætning skal justeres så det bliver "SELECT Into TempTabel . . ."

Du laver en knap der A) sletter TempTabel B)kører forespørgslen og C) åbner Excel.

En anden metode er at gemme din forespørgsel i Access med navn. I Excel vælger du Fanen Data - Fra Access - Find databasen - Find forespørgselen - glem alt om MSQuery.

PS. Dette er Office 2010