Avatar billede jtc Nybegynder
25. maj 2012 - 10:07 Der er 2 kommentarer

Simpel test af asp-kode

Jeg kan ikke  selv køre asp-kode på min hjemmeside

Så inden jeg prøver at oversætte følgende kode vil jeg gerne om jeg kan få en til at uploade til deres egen server så jeg kan se om det virker efter hensigten.

På forhånd tak for hjælpen

<%@ Language=VBScript %>
<% OPTION EXPLICIT %>
<html>
<head>
    <title>GolfBox Nyheds WebService TEST</title>
    <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
    <style type="text/css">
    body {
        font-family: tahoma;
        font-size: 10pt
    }

    A{
        font-family: tahoma;
        font-size: 10pt;
        text-decoration: none;
        color: blue;
    }

    A:visited {
        font-family: tahoma;
        font-size: 10pt;
        text-decoration: none;
        color: blue;
    }

    A:Hover{
        text-decoration: underline;
    }
    </style>
    </head>
<body>

<%
    dim Account, Username, Password, WebService_URL

    Account = "DEMO_415_Standard"
    Username = "DEMO_415_Standard"
    Password = "1234"
    WebService_URL = "http://demo.golfbox.dk/web/services/webservice/news.asmx"

    dim soapMessage, SOAPObject, soapResult

    soapMessage = "<?xml version=""1.0"" encoding=""utf-8""?>" &_
    "<soap:Envelope xmlns:xsi=""http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"" xmlns:xsd=""http://www.w3.org/2001/XMLSchema"" xmlns:soap=""http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"">" &_
    "<soap:Header>" &_
        "<UserCredentials xmlns=""http://golfbox.net/web/services/webservice"">" &_
        "<Account>" & Account & "</Account>" &_
        "<Username>" & Username & "</Username>" &_
        "<Password>" & Password & "</Password>" &_
        "</UserCredentials>" &_
    "</soap:Header>" &_
    "<soap:Body>" &_
        "<GetList xmlns=""http://golfbox.net/web/services/webservice/news"">" &_
        "<HeadersOnly>false</HeadersOnly>" &_
        "</GetList>" &_
    "</soap:Body>" &_
    "</soap:Envelope>"

    set SOAPObject = server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
    call SOAPObject.Open("POST", WebService_URL, false)

    call SOAPObject.setRequestHeader("Content-Type", "text/xml; charset=utf-8")
    call SOAPObject.setRequestHeader("Content-Length", len(soapMessage))
    call SOAPObject.setRequestHeader("SOAPAction", "http://golfbox.net/web/services/webservice/GetList")

    call SOAPObject.send(soapMessage)

    if SOAPObject.ReadyState = 4 then

        set soapResult = server.CreateObject("msxml2.domdocument.4.0")
        call soapResult.loadXML(SOAPObject.responseText)
        dim nodes : set nodes = SOAPResult.selectNodes("//NewsItem")

        dim g
        for g = 0 to nodes.length - 1
            if nodes(g).selectSingleNode("GUID").text = request.QueryString("News_GUID") then
                response.Write("<b>&raquo;&nbsp;<a href=""ws_getnews.asp?News_GUID=" & server.URLEncode(nodes(g).selectSingleNode("GUID").text) & """>" & nodes(g).selectSingleNode("Subject").text & "</a></b><br>")
                response.Write("<div style=""padding-left:15px"">" & nodes(g).selectSingleNode("Body").text & "</div><br/>")
            else
                response.Write("&raquo;&nbsp;<a href=""ws_getnews.asp?News_GUID=" & server.URLEncode(nodes(g).selectSingleNode("GUID").text) & """>" & nodes(g).selectSingleNode("Subject").text & "</a><br>")
            end if
        next

    end if
%>

</body>
</html>
Avatar billede jtc Nybegynder
25. maj 2012 - 10:11 #1
jeg kan se koden bliver forkortet de steder der er webadresser.

Så jeg sender gerne koden per mail om nødvendigt

på forhånd tak
Avatar billede softspot Forsker
16. august 2012 - 22:08 #2
Kører du ikke Windows på din egen maskine? I så fald kan den nok sættes op, så den kan køre ASP...