Avatar billede Chenzu Nybegynder
24. maj 2012 - 23:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skifte fra integreret grafikkort til geforce 540M GT i bios

Hej.

Jeg har rodet en del med at skifte min integreret grafikkort fra og min geforce 540M GT til. Efter har jeg koblet min bærbar til min fladskærm via en HDMI stik (LG 19 tommer) fandt jeg først ud af at den kørte på min integreret grafikkort (Intel(R) HD Graphics Family). Det har den ikke gjord før. Efter en del søgninger på google, fandt jeg ud af at man skal inde i BIOS og skifte den derinde. Men så stødte jeg ind i en anden problem, da jeg var inde i BIOS'en kunne jeg ikke finde installeringen til at vælge hvilket grafikkort jeg vil bruge. Når jeg er inde i (højre klik på skrivebordet -> skærmopløsning -> avancerede installeringer) og (start -> søgefeltet (dxdial)) så viser den dette grafikkort -> Intel(R) HD Graphics Family. Jeg har også skifte nogle installeringer i NVIDIA panelet men det virkede heller ikke.

System Information
Time of this report: 5/18/2012, 14:46:01
  Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
          Language: Danish (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: ASUSTeK Computer Inc.
      System Model: K53SV
              BIOS: BIOS Date: 07/17/11 09:13:44 Ver: 04.06.03
          Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU @ 2.00GHz (8 CPUs), ~2.0GHz
            Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8104MB RAM
          Page File: 2449MB used, 13755MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
  User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
    DWM DPI Scaling: Disabled
    DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
Integreret grafikkort: Intel(R) HD Graphics Family
"Main" grafikkort: NVIDIA GeForce GT 540M

Billeder fra BIOS:
http://img440.imageshack.us/img440/9969/img0748ll.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/1951/img0750kb.jpg
Avatar billede Blandy Praktikant
25. maj 2012 - 08:34 #1
Vi er enig om at du snakker om at du har været ved at skifte grafik-chip på din bærbar? I så fald hvordan har du gjort det?

Det er ikke sikkert at bios'en er designet til at kunne håndter andre grafikchipset end det som der ligger på.
Avatar billede Chenzu Nybegynder
26. maj 2012 - 03:14 #2
jeg skal ikke skifte grafik-chip, men jeg vil bare have at min bærbar skal køre geforce grafikkortet når jeg tænder min bærbar.

tror ikke at det muligt inde i bios, men er der andre måder hvorpå jeg kan gøre det?
Avatar billede daquar Nybegynder
29. maj 2012 - 12:46 #3
Det lader til at nogen laptops har 2 grafikkort, som de skifter imellem for hhv at spare strøm og have en god ydelse.

Inde på Sevenforums nævner de at man kan ændrer nogle indstillinger i drivern, så måske kan man også det med dit:

http://www.sevenforums.com/graphic-cards/115488-laptop-having-two-different-video-card.html
Avatar billede Chenzu Nybegynder
27. juni 2012 - 18:19 #4
-