Avatar billede carsten1973 Nybegynder
23. maj 2012 - 13:20 Der er 3 kommentarer

usynlige mellemrum i string indlæst fra .txtfil i PHP

Jeg er ved at lave en autoamtisk faktura scanner via php. Dvs, at de scannede pdf filer omdannes til .txt filer Via "A-PDF Text extractor". Her er det muligt at omdanne pdf filerne til .txt filer, hvor positionen (x og y) på hvert et ord i dokumentet er angivet.
Jeg kant fint uploade .txt filerne til serveren og trække dem ud via PHP. Når jeg viser printer indholdet ud via print metoden vises indholdet, som det skal i browseren. Problemet opstår når jeg via PHP skal manipulere indholdet. Her ser det ud til, at der er nogle usynlige mellemrum for jeg har ingen problemer med at finde eneklte chars, men jeg kan ikke finde hele ord.
DVs jeg kan f.eks godt finde strpos på S, men ikke på Sol. Det virker som, at der er usynlige bogstaver mellem hvert bogstav, som kun php koden kan se for når jeg vha strpos metoden finder næste bogstav i returnerer den et tal (strpos), som er 2 højere. Spørgsmålet er bare, hvad det er for en usynlig char, for de er ikke " ", som jeg har prøvet.
Avatar billede Hans Mester
23. maj 2012 - 16:21 #1
Tekstfilerne skulle vel ikke være gemt i unicode?
Avatar billede mireigi Novice
23. maj 2012 - 19:02 #2
Evt kan du lave en regex replace der fjerner alle tegn undtagen tal, bogstaver og specialtegn.

/[\.]+/g

Burde kunne gøre det.
Avatar billede Hans Mester
23. maj 2012 - 22:17 #3
At bruge de funktioner, som kender til unicode, burde også kunne gøre det :-)