Avatar billede mjansen Seniormester
23. maj 2012 - 11:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

skriv direkte til mysql database

Hej

Jeg har nu sat 2 stk Core I5 2,9 GHz op som master - master mysql server (og det ser ud til at virke!)

Jeg har så et web-interface, hvor nogle embedded data-loggere sender data til. (php)

Men overvejer om det måske er muligt at sende direkte til mysql serveren så jeg undgår extra belastning gennem min http server?

eller

Lave et lille program i cpp som kan formidle data til mysql.

Hvad med sikkerhed?

Tror ikke jeg kan sende krypteret via mine loggere!
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. maj 2012 - 11:25 #1
Der er et hav af program du kan installere lokalt og connecte til MySQL, du kan også bare bruge kommandotolken.
Avatar billede mjansen Seniormester
23. maj 2012 - 11:31 #2
Da det er embedded systemer kan jeg ikke installer noget lokalt, men skal sende via tekst-stringe.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. maj 2012 - 11:36 #3
Det kan du gøre via kommandotolken.
Avatar billede mjansen Seniormester
23. maj 2012 - 12:15 #4
kommandotolker ? f.eks Hyperterminal i windows ?
Avatar billede mjansen Seniormester
23. maj 2012 - 12:18 #5
hvis jeg connecter min mysql server via hyperterminalen skriver det vulapyk (ligner den ber om login:)

men får ikke lov til at skrive login, før den mister forbindelsen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. maj 2012 - 12:19 #6
Kommandoprompt hedder den vist.
Avatar billede mjansen Seniormester
23. maj 2012 - 13:39 #7
hvad skal jeg skrive der ?

Vil du have mig til at bruge telnet ?
Avatar billede mjansen Seniormester
23. maj 2012 - 14:22 #9
tror desværre ikke jeg kan installer mysql client på mine embedded data logger!
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. maj 2012 - 14:29 #10
Hvis du ikke kan installere noget som helst, er der nok ingen vej uden om HTML/PHP.
Avatar billede mjansen Seniormester
23. maj 2012 - 14:38 #11
Man kan ikke sende det som tekst string ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. maj 2012 - 14:41 #12
Med? Til?
Avatar billede mjansen Seniormester
23. maj 2012 - 15:11 #13
mysql client sender jo en tekst string til mysql serveren når man f.eks. vil logge på myslq servere.

hvis jeg nu kunne sende den samme tekst string fra mit embeddes system, så ville der jo være hul igennem.

Hvis det er en hjemmeside jeg ville se, fra mit embedded system, så sender jeg f.eks denne string:

"GET /index.php?data=123 HTTP/1.1\nHost: 127.0.0.1\nConnection: close\n\n"

Denne string sender jeg til mit domæne til port 80.

Tænkte jeg kunne gøre noget ala det dog så til port 3306!
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. maj 2012 - 15:21 #14
Der må jeg melde pas.
Avatar billede mjansen Seniormester
24. maj 2012 - 10:49 #15
lukker pt.