Avatar billede omer1345 Nybegynder
22. maj 2012 - 12:29 Der er 5 kommentarer

visual basic 2010

Hej...jeg er ved at lære visual basic 2010.

Jeg er i gang med at lave en note app.

jeg har lavet et database der vil indeholde mine noter.

Jeg bruger 2 forms, hvori jeg i den ene form taster mine noter in og i den anden form bruger jeg til at se mine noter.

den ene form har en listbox der er forbundet til den samme datasource som den anden. Der er ikke noget problem i at tilføje noter, men når jeg vælger fx. fra listboxen en "item" så viser textboxen ikke den valgte note.
Det virker fint hvis jeg sætter både listboxen og textboxen i samme form.

altså det korte er begge "forms" kan ikke arbejde sammen.

jeg håber der nogen der vil hjælpe mig

MVH Ömer
Avatar billede supertekst Ekspert
22. maj 2012 - 12:53 #1
Refererer du til den anden Userform i kode?
Avatar billede omer1345 Nybegynder
22. maj 2012 - 13:31 #2
nej...alt¨å jeg har en database med en textbox og listbox..listboxen er sat på den ene form og textboxen er sat på den anden...når jeg vælger en item fra listboxen viser den ikke den valgte text på textboxen som er på form1.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. maj 2012 - 14:11 #3
Prøv at vis den relevante kode her.

Jeg arbejder kun med VBA - men det kunne jo være, at jeg kunne se noget!
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
22. maj 2012 - 15:35 #4
form1.textbox1.text = listbox1.text

tror det er noget i den stil du savner? :)
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
22. maj 2012 - 15:40 #5
Private Sub ListBox1_SelectedIndexChanged(sender As Object, e As System.EventArgs) Handles ListBox1.SelectedIndexChanged

form1.textbox1.text = listbox1.text

    End Sub