Avatar billede tattoofreak Nybegynder
20. maj 2012 - 13:41 Der er 7 kommentarer

Nybygget Pc hjælp!

Efter jeg har fået nyt kabinet og strømforsyning, er min computer begyndt på noget mærkeligt - når jeg trykker på tændknappen, starter computeren i 5 sekunder, hvorefter den slukker, også tænder rigtigt? Jeg har kørt 3 timers streestest, hvor den klarede det rimelig godt, og den kører stabilt ...

Windows 7 Home Premium 64-bit
Motherboad: Asus P8P67 (Rev 3.1)
CPU: Intel Core i5 2550K 3.4GHz - Overclocket til 4.7Ghz
CPU Cooling: Corsair H100 with dual 120mm fans
GPU: Zotac Geforce GTX 560 TI OC 1Gb Gddr5
Ram: Kingston HyperX PnP 1600MHz 2x4Gb
HDD: 1Tb Seagate Barracuda + 500Gb WD
PSU: Corsair HX750W
Case: Fractal Design Define R3
Case Cooling: Noctua NF-P12
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. maj 2012 - 14:44 #1
Det er bundkortet, der laver en test af kølingen før den starter maskinen rigtigt op.
Jeg ved ikke om det kan styres i BIOS'en. Prøv at kigge der.
Avatar billede Larsernen Novice
20. maj 2012 - 14:45 #2
Hej hvad er din strømforsynings mærke og hvad watt?
Avatar billede ming Nybegynder
20. maj 2012 - 15:28 #3
Tjek evt. om dine ramblokke sidder helt nede i slottet...

Og test bageter med memtest.
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. maj 2012 - 18:25 #4
hvordan køre den hvis du går tilbage til standard på din CPU ?
godt nok har du kørt en 3 timers test på den men det er efter min mening ikke nok, til at danne sig et klat billed.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. maj 2012 - 18:46 #5
Jeg tror altså ikke der er noget galt med din maskine.
Jeg har set den samme opførsel på flere forskellige mærker af servere og store workstations.
Du har bare fået en strømforsyning, der er mere intelligent end din tidligere og derfor kan bundkortet nu lave disse tests.
Avatar billede ming Nybegynder
20. maj 2012 - 18:46 #6
På de nye Asus bundkort er der en knap til rammene ti check af kompalitets problemer. Min kørte ikke ordentlugt før jeg havde gjort det...
Avatar billede Hans Mester
20. maj 2012 - 19:08 #7
Prøv google og "double post"