Avatar billede koonz Nybegynder
19. maj 2012 - 14:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Farve hver 2. linie i DB grid

Hej

Jeg kunne godt t;nke mig at farve hver 2. linie graa i mit DBGRID (egentlig er det et 3. parts produkt der hedder top grid, men jeg tror proceduren er den samme) jeg kunne firstille mig det er noget med at bruge nedenstaaende procedure og saa lave en boolean der skifter for hver linie...?

procedure TForm1.tsDBGrid1GetDrawInfo(Sender: TObject; DataCol: Integer;
  DataRow: Variant; var DrawInfo: TtsDrawInfo);
begin

end;
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. maj 2012 - 14:36 #1
Jeg har tidligere med held brugt:

procedure TfrmCalendarWeek.grdCalendarWeekDrawColumnCell(Sender: TObject;
  const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
  if qryCalendarWeek.RecNo Mod 2 = 0 then
    grdCalendarWeek.Canvas.Brush.Color := clSilver
  else
    grdCalendarWeek.Canvas.Brush.Color := clDkGray;
  if (gdSelected in State) then
    grdCalendarWeek.Canvas.Brush.Color := clHighlight;
  grdCalendarWeek.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
end;

Linien med gdSelected er vist for at markere den aktive linie med en anden farve (jeg bruger ikke de alm. DBGrids mere og i DevExpress er det lavet en del anderledes)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. maj 2012 - 14:37 #2
Koden skal selvfølgelig tilpasses - det er et klip fra et gammel projekt fra 2010 :-)
Avatar billede koonz Nybegynder
04. oktober 2012 - 17:39 #3
luk