Jeg kan måske hjælpe. Har en løsning der evt. kan tilpasses.
Hvad hedder den individuelle/personlige fil? Det samme som medlemsnummeret?
Skal medlemsnummeret og/eller emailadresse hentes fra andet sted? Generelt hvordan er din information opstillet i excel arket?
Det skal siges at den løsning der evt. kan tilpasses har følgende karakteristika:
- du klikker på en af cellerne indeholdende emailadresse, og så oprettes automatisk en email i Outlook hvor alt information samt vedhæftninger er indsat - koden kan nemt ændres til at sende mailen direkte efter tryk i Excel - pt. kan den ikke automatisk indsætte autosignatur fra Outlook. noget der arbejdes på
Individuelle/personlige filnavn = medlemsnr. + evt. navn
Jeg har tænkt at medlemsnr., navn, email, evt. den variable tekst skulle stå i et excelark - i rk. A, B, C D osv., men er ikke låst af dette pt.
Det er forholdsvis mange emails jeg skal have lavet, i Outlook 2003, sp3. Men det er en lettelse hvis mailen kan dannes ved et klik på mailadresse - hente fil/filer samt indsætte variable og fast mailinfo. Signaturen kunne måske løses ved at lade den indgå som en del af den faste tekst?
@Supertekst Hvis det er muligt må det gerne køre automatisk, alternativt er det ok at jeg kan validere data i excel - og klikke 1 sted og/eller afvikle makro/vba-kode og afsende f.eks. de medlemmer jeg har markeret for "OK" - eller anden kode....
Hvis det kører automatisk, sendes mailen automatisk, uden yderligere aktion?? (Danner mail, indv. tekst, signatur, vedhæftet indv. pdf fra en specifik mappe på drev samt vedhæftet enslydende fil, format ikke afklaret)
Kollonne A: Medlemsnr. Kollonne B: Navn Kollonne C: Email adresse (når du trykker på cellen oprettes en mail med alt indhold i Outlook) (tip: flere modtager adresser sepereres med semikolon;) Kollonne D: Emnefelt Kollonne E: Tekstfelt - formatering såsom fed, kursiv mm. kan ikke bruges. (tip: for at opstille det som en rigtig email, så ombryd tekst i cellen og benyt Alt+Enter til at skifte linje. Kollonne F: Præcis sti til pdf fil der skal vedhæftes alle mails (f.eks. P:\My Documents\Test\Testfil.pdf)
Det forudsættes at den individuelle Excel fil hedder det samme som medlemsnummeret. (.xlsx indsættes automatisk i VBA koden)
Du kan ændre i koden så mailen sendes direkte uden at blive vist i Outlook. I femte nederste linje i koden, skriv .Send istedet for .Display.
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) If InStr(1, Target, "@") = 0 Then Exit Sub On Error Resume Next Dim olApp As New Outlook.Application Dim olNewMail As Object Dim Recep As String Dim MsgTxt As String
Set olApp = GetObject("Outlook.Application") ' alle kolonner i arket kan tilpasse ved at ændre det 2. tal efter target.offset. ' der tælles i kolonner til højre for felt indeholdende emailadresse Recep = Target.Value MsgTxt = Target.Offset(0, 2).Value 'indsætter i tekstfeltet Set olNewMail = CreateItem(olMailItem) With olNewMail .Recipients.Add Recep .Body = MsgTxt .Subject = Target.Offset(0, 1).Value 'indsætter i emnefeltet .Attachments.Add Target.Offset(0, 3).Value 'vedhæfter filen som findes i stien .Attachments.Add ("P:\My Documents\Test\" & Cells(ActiveCell.Row, "A") & ".xlsx") .ReadReceiptRequested = False .OriginatorDeliveryReportRequested = False .Save .Display 'udskift Display med Send hvis emailen skal sendes direkte uden at blive vist ' .Send End With Cancel = True End Sub
Kollonne A: Medlemsnr. Kollonne B: Navn Kollonne C: Email adresse (når du trykker på cellen oprettes en mail med alt indhold i Outlook) (tip: flere modtager adresser sepereres med semikolon;) Kollonne D: Emnefelt Kollonne E: Tekstfelt - formatering såsom fed, kursiv mm. kan ikke bruges. (tip: for at opstille det som en rigtig email, så ombryd tekst i cellen og benyt Alt+Enter til at skifte linje. Kollonne F: Præcis sti til pdf fil der skal vedhæftes alle mails (f.eks. P:\My Documents\Test\Testfil.pdf)
Det forudsættes at den individuelle Excel fil hedder det samme som medlemsnummeret. (.xlsx indsættes automatisk i VBA koden)
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) If InStr(1, Target, "@") = 0 Then Exit Sub On Error Resume Next Dim olApp As New Outlook.Application Dim olNewMail As Object Dim Recep As String Dim MsgTxt As String
Set olApp = GetObject("Outlook.Application") ' alle kolonner i arket kan tilpasse ved at ændre det 2. tal efter target.offset. ' der tælles i kolonner til højre for felt indeholdende emailadresse Recep = Target.Value MsgTxt = Target.Offset(0, 2).Value 'indsætter i tekstfeltet Set olNewMail = CreateItem(olMailItem) With olNewMail .Recipients.Add Recep .Body = MsgTxt .Subject = Target.Offset(0, 1).Value 'indsætter i emnefeltet .Attachments.Add Target.Offset(0, 3).Value 'vedhæfter filen som findes i stien .Attachments.Add ("P:\My Documents\Test\" & Cells(ActiveCell.Row, "A") & ".xlsx") .ReadReceiptRequested = False .OriginatorDeliveryReportRequested = False .Save .Display 'udskift display med send hvis emailen skal sendes direkte uden at blive vist ' .Send End With Cancel = True End Sub
Jeg har kun testet det i MS Excel 2010. Måske er funktionen ikke duelig i 2003 udgaven som jeg kan se du bruger.
Er du sikker på at du skriver stien rigtigt. F.eks. jeg skriver stien: P:\My Documents\Test\Testfil.pdf, men ved første øjekast i stifinder ligner det at mappen hedder "Dokumenter".
Hej, undskyld mit fravær, hvad menes med egenskaber for mappen?, jeg prøver lige at teste i 2010 i weekenden :-) # supertekst - sender en pb i weekenden
Jeg har allerede lagt et svar i forbindelse med den løsning jeg foreslog. Du skulle have markeret både mit svar og svaret fra supertekst, så ville pointene være blevet delt.
Jeg håber du får det til at virke. Jeg har givet arket til andre hvor det virker fint. Så tror det er versionen af Office som forhindrer dig.
Det behøves nu ikke. Behold dem til en anden god gang.
Office 2010
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.