Avatar billede kongknabe Nybegynder
15. maj 2012 - 15:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

.swf fil vises ikke i IE9?

Hejsa.

Har embeded en .swf fil som jeg af en eller anden grund ikke kan se nårjeg teste i IE9 - virker dog fint i ældre versioner af IE!?

Har embeded den med følgende kode:

<video id="video" width="911" autoplay loop=true>
    <!-- MP4 must be first for iPad! -->
    <source src="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.mov" type="video/mp4" /><!-- Safari / iOS video    -->
    <source src="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.ogv" type="video/ogg" /><!-- Firefox / Opera / Chrome10 -->
    <!-- fallback to Flash: -->
    <object width="911" height="365" type="application/x-shockwave-flash" data="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.swf" style="z-index: 9;">
        <param name="wmode" value="transparent" />
        <param value="true" name="allowfullscreen" />
        <param value="always" name="allowscriptaccess" />
        <param name="movie" value="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.swf" />
        <embed width="911" height="365" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" type="application/x-shockwave-flash" src="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.swf" wmode="transparent">
        </embed>
    </object>
</video>
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2012 - 15:49 #1
link ?
Avatar billede kongknabe Nybegynder
15. maj 2012 - 16:16 #2
Da siden ligger online på den rette URL vil jeg helst ikke have den indexeret her, men har sendt dig et link på mail herinde :)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2012 - 16:47 #3
IE9 henter /prestashop_new/img/video/iben.mov

<source src="http://www.butikiben.dk/themes/prestashop_new/img/video/iben.mov" type="video/mp4" />

.mov er ikke mp4

:)

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2012 - 16:47 #4
fk sry :/
Avatar billede kongknabe Nybegynder
15. maj 2012 - 17:06 #5
Men hverken mov eller mp4 afspiller vel med mindre man har installeret Quicktime? - Ville helst bare have den til at loade .swf filen..!?

(Går nok med linket ;))
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2012 - 17:28 #6
ja men .mov skal serviceres med en anden mime type

Så længe du skriver video/mp4 tror ie9 det er en mp4 fil og det understøttes fint, altså

<source src="movie.mp4" type="video/mp4" />

Så prøv "video/mov" men jeg er lidt i tvivl om den er "valid".

/J
Avatar billede kongknabe Nybegynder
15. maj 2012 - 17:30 #7
Prøvede at ændre det til mov, men så virker det ikke i nogle browsere.. Tror dog jeg fik det til at virke nu ved at rykke lidt rundt på koden.. :) Takker for hjælpen!
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2012 - 18:11 #8
nej jeg tror ikke mov er gyldigt til video tagget, alternativt kunne du bruge conditional comments:

<video id="video" width="911" autoplay loop=true>
<!--[if !IE]> -->
    <source src="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.mov" type="video/mp4" />
<!-- <![endif]-->
<source src="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.ogv" type="video/ogg" /
    <object width="911" height="365" type="application/x-shockwave-flash" data="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.swf" style="z-index: 9;">
        <param name="wmode" value="transparent" />
        <param value="true" name="allowfullscreen" />
        <param value="always" name="allowscriptaccess" />
        <param name="movie" value="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.swf" />
        <embed width="911" height="365" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" type="application/x-shockwave-flash" src="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.swf" wmode="transparent">
        </embed>
    </object>
</video>

Altså udkommentere <source type="video/mp4" /> for ie browsere, gg æder den ikke endnu.

/J

Vh
/J
Avatar billede kongknabe Nybegynder
15. maj 2012 - 18:16 #9
Men alt dette ændrer vel ikke på at at .mov filer ikke afspilles i IE uden at man har installeret Quicktime!? (Er selv Macbruger så kender meget lidt til Windows)

- Har i øvrigt givet dig point :)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2012 - 18:47 #10
Jeg tvivler stadig på at mov bliver godtaget som mp4.

Mit forslag er at "skjule" linien:

<source src="{$base_dir}themes/prestashop_new/img/video/iben.mov" type="video/mp4" />

for IE brugere, det kan du gøre med ovenstående.

vh
/J
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2012 - 18:47 #11
og takker for points !
Avatar billede kongknabe Nybegynder
15. maj 2012 - 18:52 #12
Mov filen virker fint i Safari/Chrome - på en Mac i hvertfald.. Må lige have teste alle browsre på Windows platformen også :)
Avatar billede kongknabe Nybegynder
15. maj 2012 - 18:53 #13
Ahh og ser lige din kode <![if !IE]--> etc... Kender godt til conditional comments, men ikke lige denne meget brugbare variant.. takker!
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2012 - 19:09 #14
jeg skal nok lige give den en test i windows miljø når er jeg på job i morgen, har ikke lige værktøjerne til det her.