Avatar billede jens426 Nybegynder
14. maj 2012 - 12:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

upload og folder premission

Først jeg ved godt der skal sættes mange tjek ind her for at sikre at det rigtige uploades.

Problem jeg har følgende kode og en mappe uploads.
hvis jeg sætter mappen til filepermision 777 så virker det, men hvis jeg sætter den til 755 så virker det ikke. nogen idee.

<?// Where the file is going to be placed
$target_path = "uploads/";

/* Add the original filename to our target path.
Result is "uploads/filename.extension" */
$target_path = $target_path . basename( $_FILES['uploadedfile']['name']);

$target_path = "uploads/";
$target_path = $target_path . basename( $_FILES['uploadedfile']['name']);

if(move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], $target_path)) {
    echo "The file ".  basename( $_FILES['uploadedfile']['name']).
    " has been uploaded";
} else{
    echo "There was an error uploading the file, please try again!";
}
?>
Avatar billede kjeldsted Novice
14. maj 2012 - 15:59 #1
Er 755 ikke "read and execute" for andre end ejer?
Avatar billede vagnk Juniormester
14. maj 2012 - 16:27 #2
Du kan bruge chmod til at ændre restriktionerne midlertidigt på mappen uploads http://www.php.net/manual/en/function.chmod.php.

Husk at oktale værdier skal have foranstillet 0 som 0777 og 0755.

chmod("upload", 0777);
--- et eller andet her ---
chmod("upload", 0755);
Avatar billede jens426 Nybegynder
21. maj 2012 - 17:13 #3
takker mange gange for svarene, hvis nogle point skriv et svar.
ellers lukker jeg selv tråden.
Avatar billede NielsErikP Mester
21. maj 2012 - 22:09 #4
Hej...

Har fulgt lidt med i tråden.. tænkte på om der eksistere nogen liste noget sted med de forskellige "Modes"/"Koder"??
Avatar billede kjeldsted Novice
22. maj 2012 - 07:51 #5
#4 efter en hurtig søgning på Google: http://www.siteground.com/tutorials/ssh/ssh_permissions_ownership.htm
Hvis det da var noget lignende du søgte.

Og så er der også lige et svar hér.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2012 - 20:18 #6
Hej..

Tak, kjeldsted :-)