Avatar billede mekanikeren Nybegynder
13. maj 2012 - 20:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

usb 2.5 hdd slukker pc

jeg køre win xp og mit problem er at når jeg
sætter en usb hdd i min pc slukker den og genstarter.
jeg har prøver med mange forskellige hdd'er og
det er det samme.
tror problemet er strøm for kan godt sætte andre usb ting til uden den slukker men 2.5 hdd'erne trækker jo strøm fra usb stikket.
har prøvet alle mine usk indgange.
håber der er nogen der kan hjælpe mig.

på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2012 - 22:16 #1
Bruger du 2 usb stik for at køre harddisken?
Nogle skal bruge en ledning med 2 stik for at få strøm nok.
Det er ikke alle pc'ere der har samme strøm styrke i usb stikkene.
Så det kan tænkes at stikket lige bliver chokket og for at beskytte lukker pc ned.
Har du prøvet samme usb hdd på anden pc, for at tjekke om denne går ud?
Avatar billede mekanikeren Nybegynder
14. maj 2012 - 07:42 #2
har prøvet en hdd som har 2 stik og når jeg sætter den til slukker min pc også men hdd'en begynder at køre. men min pc prøver på at starte op men slår kun lige igang og slukker igen og bliver ved indtil jeg fjerner hdd'en.
jeg har et asrock p5b-de bundkort. det skal lige siges at sætter jeg mine hdd'er til en hub med strøm er der ingen problemer
Avatar billede Blandy Praktikant
14. maj 2012 - 15:19 #3
Når du sikker din maskine slukker, er det så med et "brag" den slukker? Eller lukker windows ned og slukker?

Hvor stor er din stømforsyning? Og har du prøvet at bruge forskellige usb indgange til formålet?
Avatar billede mekanikeren Nybegynder
14. maj 2012 - 16:14 #4
ja det er med et brag ligesom hvis du river stikket ud af vægen.
min psu er på 700w så vil mene det er nok og det er ligemeget hvilken usb indgange jeg bruger.

mit bundkort er et asrock som beskrevet ovenfor
har 2 interne hdd sat til.
har 1 dvd drev sat til.
og 2 x 2gb ram.
Avatar billede mekanikeren Nybegynder
28. maj 2012 - 19:43 #5
Har selv løst problemet.