Avatar billede birkus Nybegynder
11. maj 2012 - 15:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Application-defined or object-defined error

Hejsa

Jeg har en VBA makro der giver mig denne fejl:

Run-time error '1004':
Application-defined or object-defined error

Det sker når jeg når til denne linie i min kode:
ActiveSheet.PivotTables("OceanBruttoPivot").PivotFields("From To Region").CurrentPage = cmbFrom

Jeg har optaget en tilsvarende linie mens jeg gør det manuelt.
Den er 100% magen til bortset fra at variablen cmbFrom er byttet ud med "ASPA / ASPA":
ActiveSheet.PivotTables("OceanBruttoPivot").PivotFields("From To Region").CurrentPage = "ASPA / ASPA"

cmbFrom indeholder samme værdi om i den optagede kode.

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg skal komme videre?
Avatar billede H_Klein Novice
12. maj 2012 - 00:00 #1
Hej,

Mit første bud ville være at se på hvordan du har sat dine variabler.

f eks. hvis du har en variabel der hedder Dim XX as integer og forsøger at bruge denne variabel som en teskt-streng, så melder den fejl og det kunne ligne den fejl du beskriver...

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede birkus Nybegynder
14. maj 2012 - 10:14 #2
Hej Henrik

Ja nogle gange skal man jo bare skubbes lidt i den rigtige retning.
Og det hjælper nok også med en weekend uden at stirre sig blind på koden.

Jeg endte med at fylde værdien fra min cmbFrom over i en ny string variabel, og så bruge denne string variabel i min kode til styrring af pivot'en.

Smider du et svar, så jeg kan give dig point?

Mvh
Rasmus
Avatar billede H_Klein Novice
14. maj 2012 - 18:21 #3
Et svar fra mig til dig. Glad for at du fik det til at virke :-)

Med venlig hilsen

Henrik.