Avatar billede benjams69 Nybegynder
07. maj 2012 - 10:35 Der er 1 løsning

[Økonomi] Total vs. Marginal - et taleksempel

Hej Eksperter,
Jeg er stødt på et irriterende spørgsmål. Casen er som følger:

Omkostningsfunktionen, TC = Q^2  hvilket betyder at marginalen, MC = 2Q. Og så kommer spørgsmålet (fra helvede):

"Verify numerically that when TC = Q^2 marginal cost is MC = 2Q." <-- altså et taleksempel der beviser (eller whatever) sammenhængen.

Ligemeget hvad jeg gør (f.eks. Q = 10, 11, 12) kan jeg ikke få sammenhængen mellem TC og MC til at stemme overens.

Måske har jeg stirret mig blind, måske er jeg bare blank; men brug for en hjælpende hånd har jeg :)

// Benjamin
Avatar billede benjams69 Nybegynder
26. oktober 2012 - 22:51 #1
nevermind