Avatar billede gqo Nybegynder
06. maj 2012 - 16:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

e-mail opsætning hos telia

Håber at en ekspert kan hjælpe, telia kunne ikke!!
Sagen kort, (hvis jeg kan):
styresyst. w7 og vista
Pludselig holdt Thunderbird/mail op med at kunne sende
til telias smtp.telia.dk server. Samme problem med instalering af w.live mail-ikke sende, kun modtagse) dvs. jeg kan ikke mere få kontakt til den server, telia har prøvet via fjernbetjening, men konklusion fra dem, er der må være noget der blokerer i min maskine; men nu kommer det sjove, vi kan simpelthen ikke få omtalte mail-programmer til at sende, kun modtage, vi har prøvet alt>: på 3 forsk. maskiner - nul sende/ anden virus program/ stop/start  af firewall/ forsk indstillinger for smtp.telia.dk - (porte osv. men der er simpelhen ikke gennemgang.. det må vel være hos telia??
Geninstaleret mit mail program fra TDC, ingen problem??
Har I et godt bud?? den er svær?
Hilsen Gert
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2012 - 16:26 #1
Hvilken udbyder har du? Telia?
Har du modem/router fra vedkommende?
Har du prøvet at genstarte modem/router?
Avatar billede gqo Nybegynder
06. maj 2012 - 17:44 #2
Tak for det hurtige svar, (telia som du kan læse øverst)alm.netgear router, og ja, der har været genstartet, og der er prøvet fra min modem (tdc), men også her kan jeg ikke få forbindelse med smtp?? den er svær, normalt har jeg ikke problemer med mail-opsætninger,men- men?
Gert.
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 19:15 #3
Prøv at sende en mail manuelt via telnet til smtp.telia.dk:

http://www.wikihow.com/Send-Email-Using-Telnet

Så burde du finde ud af nøjagtigt hvor det fejler, hvis det overhovedet fejler.
Avatar billede gqo Nybegynder
06. maj 2012 - 20:31 #4
>telnet smtp.telia.dk 25
opretter forbindelse til smtp.telia.dk...
forbindelsen kunne ikke oprettes

Sådan skrives i cmd, så hvad er der egentlig gal med telia smtp?
endnu tak for hjælp
Gert
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 20:41 #5
Der er ikke noget galt med telias smtp server. Jeg får fint forbindelse til den. Jeg tror port 25 er blokeret for dit vedkommende. Det er den ofte for at undgå spam. Ved at TDC som standard blokerer porten. Du er sikker på du ikke har TDC bredbånd?
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 20:42 #6
Du burde kunne pinge smtp.telia.dk

Kan du det?
Avatar billede gqo Nybegynder
06. maj 2012 - 20:59 #7
Ja det kan jeg.

jeg sidder på en tdc linie iøjeblikket, men det var samme problem på telia bredbånd, det var der problemet opstod, og der jeg også har forsøgt, burde vel også kunne oprette fra tdc linien,? ps vender tilbage imorgem, forsat tak for hjælp
Gert
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 21:04 #8
Ok. Nej, du kan ikke oprette forbindelse fra tdc linjen, medmindre det er en erhvervsløsning, da port 25 er blokeret! Det er også derfor de bruger port 587 til deres server (asmtp.tdc.dk)

Prøv indlæg #3 igen fra din telia forbindelse og se hvad der sker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2012 - 21:19 #9
Derhjemme på din Telia forbindelse, skal du huske ikke at angive nogen port selv. Brug blot dem programmet foreslår. (Har du selv tastet en port ind på et tidspunkt, skal du blot slette den konto du har oprettet i dit mailprogram og sætte den op igen)
Avatar billede gqo Nybegynder
08. maj 2012 - 09:48 #10
Tak for alle svarene, det med tdc/telia linjer var jeg ikke helt klar over at man ikke kunne, prøver så lige forfra igen, smid et
svar til afslutning. endnu engang tak for hjælpen her på eksperten, man lærer jo noget nyt hele tiden.
Gert
Avatar billede sand321 Nybegynder
08. maj 2012 - 10:27 #11
Her er et svar, selv tak.