Avatar billede Woody91 Nybegynder
05. maj 2012 - 19:18 Der er 7 kommentarer

Problem med HDMI fra skærm til pc

Hej

Jeg har et problemer med at opsætte min nye computerskærm til min pc via HDMI kabel. Den finder ingen forbindelse.  Jeg købte den nye skærm fordi den gamle stoppede med at virke lidt efter lidt som følge af hvad der lignede en løs forbindelse i kablet, eftersom forbindelsen kom og gik hvis man rettede og flåede i det. Den gamle skærm var forbundet med et VGA kabel med en DVI konverter til at sætte i grafikkortet, som til sidst stoppede helt med at virke. Så jeg havde regnet med at det nye setup med ny skærm og input/output til grafikkortet havde virket, men desværre. Jeg mistænker selvfølgelig grafikkortet for at være beskadiget, men det virker bare besyndeligt i mine øjne. Grafikkortet er et XFX radeon 6950 med HDMI og DVI indgang og skærmen en Samsung S24B750V.

Kan der være noget jeg har overset?

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2012 - 19:57 #1
Har du husket at ændre indgangskilden, som beskrevet i manualen?
Avatar billede Woody91 Nybegynder
05. maj 2012 - 20:15 #2
Altså at skifte mellem analog og digital? Så ja, desværre ingen virkning :/
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2012 - 20:43 #3
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2012 - 20:45 #4
Understøtter skærmen den aktuelle opløsning? Altså den opløsning grafikkortet kører med pt.
Avatar billede Woody91 Nybegynder
05. maj 2012 - 20:53 #5
Til den første så ja det har jeg forsøgt.
Til den anden: det har jeg virkelig ingen anelse om, jeg kan ikke få gang i pc'en så jeg kan undersøge det :s men der er tale om en ældre skærm jeg kørte med før så jeg ville da tro at den nye måtte understøtte samme opløsning?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2012 - 21:30 #6
Har du overhovedet signal på noget tidspunkt?
Avatar billede Woody91 Nybegynder
06. maj 2012 - 11:54 #7
Nej, intet tidspunkt.