Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
05. maj 2012 - 08:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ønsker at gemme en Excel fil (.xlsx) fra VBA Access (run-time error 430)

Har nedenstående sub som fejler i xlimportworkbook.saveas..... delen

Sub DataSourceReportOpenSave(strFname As String)
Dim xlExcelApp As Excel.Application
Dim xlImportWorkbook As Excel.Workbook

Set xlExcelApp = New Excel.Application
Set xlImportWorkbook = xlExcelApp.Workbooks.Open(inFileDir & strFname & ".csv", 0, True)

      Workbooks.Open FileName:=inFileDir & strFname & ".csv"
      xlImportWorkbook.SaveAs FileName:=outFileDir & "\LOAD " & strFname & ".xlsx", _
        FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False

xlImportWorkbook.Close False
Set xlExcelApp = Nothing

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2012 - 08:40 #1
where is outFileDir initialized?
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2012 - 08:40 #2
and inFileDir for that matter?
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2012 - 08:41 #3
Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
05. maj 2012 - 10:26 #4
Option Compare Database
Public Const inFileDir As String = "Z:\Monthly allocation files\2012\2012-"
Public Const outFildir As String = "H:\MyData\# IT Capital Markets\VBA - DEXIA files\Input file"
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2012 - 23:10 #5
Det er muligt at læse lidt om mdac version sammenholdt med OS version her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Data_Access_Components

Man kan kundgøre sig om sin mdac version vha.:

Function mdacVersion()
    With CreateObject("WScript.Shell")
        mdacVersion = .RegRead("HKCR\CLSID\" & .RegRead("HKCR\ADODB.Connection\CLSID\") & "\InprocServer32\")
    End With
    With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        mdacVersion = .GetFileVersion(mdacVersion): End With
End Function

mdac kan ligesom 'jeterne' downloades gratis fra Microsoft.
Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
10. maj 2012 - 08:41 #6
Takker