Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
03. maj 2012 - 17:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VBA kode i Access til læsning af Excel filer

Jeg har en mindre Access DB, og via VBA ønsker jeg at læse en Excel fil, men inden jeg overhoved kan læse Excel filen får jeg en fejl....
"User-defined type not defined" og den peget på "Excel.Application"

Kode i VBA'en er :

Sub read_FileDexia()

Dim xlExcelApp As Excel.Application
Dim xlImportWorkbook As Excel.Workbook
Dim xlManRange As Excel.Range
Dim xlAccRange As Excel.Range

Dim dbsCurrent As DAO.Database
Dim rstImport As DAO.Recordset

Dim strManagersFile, strSheet As String

Dim iTal, iRow As Integer
Dim xlArray() As Variant

Const inFileDir As String = "Z:\Monthly allocation files\2012\2012-"

strManagersFile = inFileDir & "04\"
strFileName = "DKEXA_201204.xls"
strSheet = "DKEXA_201204"

strManagersFile = strManagersFile & strFileName

Set xlExcelApp = New Excel.Application
Set xlImportWorkbook = xlExcelApp.Workbooks.Open(strManagersFile, 0, True)
Set xlManRange = xlImportWorkbook.Worksheets(strSheet).Range("A3")

Set dbsCurrent = CurrentDb
Set rstImport = dbsCurrent.OpenRecordset("tblInvoice", dbOpenTable)

...
End sub
Avatar billede mugs Novice
03. maj 2012 - 18:19 #1
"User-defined type not defined"

er en reference fejl. Du skal åbne din VBA-editor og narkere referencen til Excel med et checktegn i venstre side, Tools > References. Du må ikke have fejlmeddelelser kørende.
Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
04. maj 2012 - 18:38 #2
Takker
Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
04. maj 2012 - 18:39 #3
Takker
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2012 - 21:20 #4
Selv tak - Hvis det afhjalp fejlen, kan du afslutte spørgsmålet.
Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
04. maj 2012 - 22:02 #5
Og hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2012 - 22:23 #6
Det gør du ved at markere mit brugernavn og derefter trykke på accepter. Du har selv lagt et svar, det plejer man ikke at gøre i egne spørgdmål.

Læs iøvrigt reglerne her:

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
04. maj 2012 - 22:31 #7
Jeg må være blin men jeg kan ikke se noget set ... eller rettere et sted tryk "accepter". kun to muligheder "konnentar" eller "svar"

Hjælp
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2012 - 22:48 #8
Reglerne pkt 3.1:

Hvordan accepterer eller afviser jeg et svar?

Når der er kommet et svar som du kan bruge, så klikker du ud for selve svaret i boksen "Acceptér dette svar". Derefter accepterer du svaret i den boks som dukker frem.

Er løsningen kommet gennem en kommentar, skal du stadig give point. Du skriver bare, at bruger XXX har løst problemet og beder vedkommende om et svar. Når svaret kommer, accepterer du bare dette.
Avatar billede HenrikNielsen06 Nybegynder
05. maj 2012 - 07:50 #9
Bruger "mugs" har løst mit problem.
Avatar billede mugs Novice
05. maj 2012 - 08:52 #10
Tak for point.