Avatar billede ceboc Nybegynder
30. april 2012 - 14:56 Der er 3 kommentarer

LINQ to SQL error: table is not a member of databasecontext

Hej

Når jeg forsøger at åbne en aspx side får jeg en fejlmeddelse, som siger, at "table 'Oevelser' is not a member of databasecontext".

Jeg har tilføjet table "Oevelser" til min database med følgende fremgangsmåde:

1. I mit LINQ to SQL diagram(.dbml) har jeg tilføjet tabel "Oevelser" og trykket på save.

2. Lavet script kode og overført det til databasen.

Jeg kan med SQL Management Server Tool se, at min database har fået tilføjet tabel "Oevelser", men alligevel kan jeg ikke få adgang til den med følgende kode:

Using myDataContext As New MxDBDataContext()
          Dim OevelseInfo = From k In myDataContext.Oevelsers _
                            Where k.KID = lngKID _
                            Select k

Denne type af kode fungerer fint med andre tables in databasen, men ikke med den nye, som er tilføjet.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig.

Vh
Bo
Avatar billede janus_007 Nybegynder
30. april 2012 - 17:36 #1
Fjern tabellen fra dbml og tilføj den igen vha. server connections hvor du finder den i databasen og trækkker den ind på designeren.
Avatar billede ceboc Nybegynder
30. april 2012 - 21:40 #2
Jeg har prøvet at fjerne tabellen fra dbml og herefter tilføje den igen til design diagrammet ved at trække tabellen fra database explorer over i dbml. Det virker desværre ikke.
Vil det hjælpe at fjerne alle tabeller fra dbml og herefter tilføje dem igen ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
30. april 2012 - 23:07 #3
Jamen det kan du sagtens gøre.