Avatar billede Probie Nybegynder
30. april 2012 - 13:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

html link til en google maps marker

Hej eksperten,

jeg har nu ledt de sidste par dage efter en måde at lave et html link til en google maps marker, på en intern side og ikke google egen side.

det jeg gerne vil er at når der bliver trykket på et link bliver der på det interne google maps zoomet ind på den tilhørende marker. håber nogle kan hjælpe mig for det eneste jeg kan finde af hjælp er hjælp til hvordan man laver en marker på et map til et link og det er ikke det jeg vil.

på forhånd mange tak
Avatar billede vagnk Juniormester
01. maj 2012 - 04:38 #1
Der er masser af ideer på https://developers.google.com/maps/?hl=da-DK
Her du kigget på dem?
Avatar billede Probie Nybegynder
01. maj 2012 - 09:29 #2
jeg synes jeg har ledt det hele igennem der inde og synes kun jeg kan finde methoder til at lave et link på markeren.
men det kan også være mig det er helt galt med har aldrig brugt javascript helt vildt som jeg gør til dette projekt, og derfor er jeg nok ikke helt vildt kreativ i mine koder med hensynd til det.
kan du precisere hvor jeg kan finde noget lidt mere?
Avatar billede vagnk Juniormester
02. maj 2012 - 10:02 #3
har aldrig brugt javascript
Da jeg brugte det for et par år siden, fandt jeg aldrig noget jeg bare kunne kopiere direkte ind. Jeg skulle altid lave lidt om i java-koden, for at tilpasse det til mine ideer, og i mit tilfælde måtte jeg bruge php for at danne javascript udfra indhold i tabeller. Som du selv har erfaret er javascript essentielt når man vil kode Gmaps.

Mit bedste råd til dig er at du skal bruge et par intensive måneder til at sætte dig ordentligt ind i javascript, herunder læse flittigt i alle de tutorials du kan få fat på, diverse manualer og hjælpefiler samt i gruppen Javascript her på sitet.

Hvis du smider en mail direkte til mig vil jeg søge lidt i den gamle kode, om der er noget der ligner det du søger.
Avatar billede Probie Nybegynder
28. juni 2012 - 09:21 #4
jeg lukker tråden uden svar