Avatar billede gnomefar Nybegynder
28. april 2012 - 22:52 Der er 7 kommentarer

2gb eller 4gb? GPU

Hey! :)

Jeg er så små't igang med at kigge på ting til min nye computer.

Jeg skal bruge den til at Game, Programmere og eksperimentere lidt med 3d animation på.
Har fundet et motherboard, som supporter PCIe 3.0, og vil derfor også have et Grafikkort som passer.

Jeg har kigget på diverse GeForce GTX 680, men er kommet i tvivl..
Skal jeg anskaffe mig et med 4gb hukommelse eller 2gb hukommelse?

På forhånd tak!
- Gnomefar
Avatar billede gnomefar Nybegynder
28. april 2012 - 22:53 #1
og kan i evt. anbefale en model? :)
Avatar billede Extream569 Nybegynder
29. april 2012 - 02:15 #2
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2012 - 07:24 #3
nvidia gtx 570 er et godt graffikkort

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-570-review/

m.v.h
Avatar billede gnomefar Nybegynder
29. april 2012 - 08:58 #4
Mange tak :) men kan jeg nøjes med 2gb? eller..

- Gnomefar
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2012 - 09:49 #5
det er sådan set kun din pengepung der sætter grænse for hvor stort kort du kan købe ja og så pladsen i dit kabinet

jo mere ram der er i maskinen + på graffikkort (hvis du kører 64 bit styresytem) jo bedre - stort set

grafikkort soklen er hvis den passer bagud kompatibel

der er sådan set flere ting i din pc der skal spille sammen
strømforsyning bundkort
bios og så videre
du skal tænke sådan

ældre pc nyt graffikkort kan det svare sig
ny pc nyt graffikkrt

m.v.h
Avatar billede juleulven Nybegynder
29. april 2012 - 10:48 #6
Spil kræver som regel ikke mere end samlet 4GB RAM i en computer... og har du en anstændig CPU kan du sagtens smide et GFX570 eller større i ...

Personligt kører jeg med et GTX560TI448 på en i5 m/4GB RAM og det kører fint :)

DiabloIII, BF3, Skyrim mv ... 1400x 1050 opløsning
Avatar billede pstidsen Novice
29. april 2012 - 13:05 #7
Grafikkortmodellen er det vigtigste! Hellere 570 2 GB end 560 4 GB. 2 GB er generelt nok.