Avatar billede learner Praktikant
26. april 2012 - 11:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bookmark script virker ik i chrome

Hejsa

Jeg har fundet scriptet længere nede og det virker ok i browsers pånær Chrome.

Jeg tænker at det er enten galt her:
$(this).attr("rel","sidebar");
eller her
if($.browser.opera)

Nogen der kan hjælpe mig med dette?

    $("a#bookmark").click(function(){
      var bookmarkUrl = this.href;
      var bookmarkTitle = this.title;

      if ($.browser.mozilla) // For Mozilla Firefox Bookmark
      {
        window.sidebar.addPanel(bookmarkTitle, bookmarkUrl,"");
      }
      else if($.browser.msie || $.browser.webkit) // For IE Favorite
      {
        window.external.AddFavorite( bookmarkUrl, bookmarkTitle);
      }
      else if($.browser.opera ) // For Opera Browsers
      {
        $(this).attr("href",bookmarkUrl);
        $(this).attr("title",bookmarkTitle);
        $(this).attr("rel","sidebar");
        $(this).click();
      }
      else // for other browsers which does not support
      {
            alert('Hold venligst CTRL+D og klik igen på samme sted, for at føje til favoritter i din browser.');
      }
      return false;
    });
Avatar billede learner Praktikant
26. april 2012 - 13:04 #1
Jeg har prøvet at ombygge den ved at kombinere noget andet jeg har fundet

    $("#bookmark").click(function(){
        var bookmarkUrl = this.href;
        var bookmarkTitle = this.title;
        var alerttext = 'Tryk CTRL+D for at føje siden til dine favoritter.';
        var worked = false;
        var alerted = false;
        try{ //erstatter if ($.browser.mozilla) // For Mozilla Firefox Bookmark
            window.sidebar.addPanel(bookmarkTitle, bookmarkUrl,"");
            worked = true;
        }catch(err){
            if(!worked && !alerted){alert(alerttext);alerted=true;}
        }
        try{ //erstatter if($.browser.msie || $.browser.webkit) // For IE Favorite
            window.external.AddFavorite(bookmarkUrl, bookmarkTitle);
            worked = true;
        }catch(err){
            if(!worked && !alerted){alert(alerttext);alerted=true;}
        }
        try{
            window.external.AddFavorite(bookmarkTitle, bookmarkUrl,"");
            worked = true;
        }catch(err){
            if(!worked && !alerted){alert(alerttext);alerted=true;}
        }

        if(!worked && !alerted){
            alert(alerttext);
        }

        /* men hvad med denne
        if($.browser.opera ){ // For Opera Browsers
            $(this).attr("href",bookmarkUrl);
            $(this).attr("title",bookmarkTitle);
            $(this).attr("rel","sidebar");
            $(this).click();
        } else {// for other browsers which does not support
            alert('Tryk CTRL+D for at føje siden til dine favoritter.');
        }
        return false;
        */
    });
Avatar billede learner Praktikant
26. april 2012 - 13:20 #2
Nu fik jeg det vist til at virke:

$("#bookmark").click(function(){
    var bookmarkUrl = this.href;
    var bookmarkTitle = this.title;
    var alerttext = 'Tryk CTRL+D for at føje siden til dine favoritter.';
    var worked = false;
    var whatever = false;
    try{ //erstatter if ($.browser.mozilla) // For Mozilla Firefox Bookmark
        window.sidebar.addPanel(bookmarkTitle, bookmarkUrl,"");
        worked = true;
    }catch(err){
        whatever=true;
    }
    try{ //erstatter if($.browser.msie || $.browser.webkit) // For IE Favorite
        window.external.AddFavorite(bookmarkUrl, bookmarkTitle);
        worked = true;
    }catch(err){
        whatever=true;
    }
    try{
        window.external.AddFavorite(bookmarkTitle, bookmarkUrl,"");
        worked = true;
    }catch(err){
        whatever=true;
    }

    if(!worked){
        alert(alerttext);
        /* eller måske denne
        if($.browser.opera ){ // For Opera Browsers
            $(this).attr("href",bookmarkUrl);
            $(this).attr("title",bookmarkTitle);
            $(this).attr("rel","sidebar");
            $(this).click();
        } else {// for other browsers which does not support
            alert(alerttext);
        }
        */
    }
    return false;
});
Avatar billede learner Praktikant
26. april 2012 - 13:20 #3
forslag til forbedring er MEGET velkommen :o)
Avatar billede learner Praktikant
26. april 2012 - 13:44 #4
svar