Avatar billede KHHP Juniormester
26. april 2012 - 08:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sætte class afhængig af placering

Hej
Jeg er igang med at lave eksamensprojekt i IT A, som består af en hjemmeside kodet i PHP med en database tilknyttet.
Jeg har lavet en menu, hvor den aktuelle side bliver markeret med class="current".
Jeg har forsøgt dette:
<li class="<?php if((header('Location: index.php')) { echo 'current'; } else { echo ''; } ?>">Punkt 1</li>

Men det virkede overhovedet ikke.
Så fandt jeg noget omkring at bruge $_SERVER:
<li class="<?php if($_SERVER['REQUEST_URI'] === '/index.php') { echo 'current'; }?>">Punkt 1</li>

Men nu kunne jeg igen se min side, dog blev der ikke sat nogen class.
Det skal lige oplyses at jeg indsætter min menu med PHP include.
Har søgt lidt rundt på nettet, for at se om jeg evt. kunne fixe mit problem med javascript, men fandt ikke noget brugbart.
26. april 2012 - 09:07 #1
Jeg fandt dette link om at markere current page:

http://www.elanman.co.uk/2009/01/highlight-current-page-using-php-includes/
Avatar billede KHHP Juniormester
26. april 2012 - 09:20 #2
Tak. Det virker nu. Smider du lige svar.
26. april 2012 - 10:16 #3
Svar fra mig.