Avatar billede per2edb Praktikant
23. april 2012 - 21:40 Der er 1 løsning

FileUpload overført til E-mail

Jeg har en aspx form der benyttes til at sende informationer til
en e-mail

Jeg skal have en uploded fil sendt som attaced file

Hvordan får jeg : "File uploaded!"  lagt over i txtAttach.Text
Se nedenfor: txtAttach.Text = "File uploaded!"  <===

If IsPostBack Then
            Dim path As String = Server.MapPath("~/UploadedImages/")
            Dim fileOK As Boolean = False
            If FileUpload1.HasFile Then
                Dim fileExtension As String
                fileExtension = System.IO.Path. _
                    GetExtension(FileUpload1.FileName).ToLower()
                Dim allowedExtensions As String() = _
                    {".jpg", ".jpeg", ".png", ".gif"}
                For i As Integer = 0 To allowedExtensions.Length - 1
                    If fileExtension = allowedExtensions(i) Then
                      fileOK = True
                    End If
                Next
                If fileOK Then
                    Try
                        FileUpload1.PostedFile.SaveAs(path & _
                            FileUpload1.FileName)

                                        txtAttach.Text = "File uploaded!"  <===

                    Catch ex As Exception
                        txtAttach.Text = "File could not be uploaded."
                    End Try
                Else
                    txtAttach.Text = "Cannot accept files of this type."
                End If

Sub btnSubmit_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Dim sKontaktNavn As String, sFirma As String, sAdresse As String, sTlf As String
        Dim sTo As String, sFrom As String, sSubject As String, sBody As String
        Dim sAttach As String
        Dim iLoop1 As Integer

        sAttach = Trim(txtAttach.Text)

        ' Build an IList of mail attachments.
        If sAttach <> "" Then
            Dim delim As Char = ","
            Dim sSubstr As String
            For Each sSubstr In sAttach.Split(delim)
                Dim myAttachment As MailAttachment = New MailAttachment(sSubstr)
                MyMail.Attachments.Add(myAttachment)
            Next
        End If

        SmtpMail.SmtpServer = sMailServer
        SmtpMail.Send(MyMail)

    End Sub
Avatar billede per2edb Praktikant
26. april 2012 - 22:40 #1
Ingen løsning så jeg stillet spørgsmålet påny step by step