Avatar billede tobrukDk Novice
23. april 2012 - 21:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

usikkert på at op bygge at godkendt bruger,

hej

det er sådan at jeg skal have lavet et system om til mysqli som olebole har lavet dog er jeg usikker på at lave mit password om til sha1,

sådan her min gammel kode ud

<?php
            if(!empty($_POST))
            {
                $email = mysql_real_escape_string($_POST["email"]);
                $password = $_POST["password"];
                $gentag = mysql_real_escape_string($_POST["gentag"]);
                $djnavn = mysql_real_escape_string($_POST["djnavn"]);
                $profiltekst = mysql_real_escape_string($_POST["profiltekst"]);
                $facebook = mysql_real_escape_string($_POST["facebook"]);
                $club = mysql_real_escape_string($_POST["club"]);
                $booking = mysql_real_escape_string($_POST["booking"]);
                $hemmelig = mysql_real_escape_string($_POST["hemmelig"]);
                $pris = mysql_real_escape_string($_POST["pris"]);
                $id_katogori  = mysql_real_escape_string($_POST['katogori']);
                $mobil = mysql_real_escape_string($_POST["mobil"]);

                $billedefilnavn = null;

                include ("include/class.upload.php");
                $handle = new Upload($_FILES["file"]);

                if($handle->uploaded)
                {
                    //lidt mere store billeder
                    $handle->image_resize = true;
                    $handle->image_ratio_y = true;
                    $handle->image_x = 220;
                    $handle->Process("profil/big_img");

                    //til profil billede lign..
                    $handle->image_resize = true;
                    $handle->image_ratio_crop = true;
                    $handle->image_y = 75;
                    $handle->image_x = 75;
                    $handle->Process("profil");

                    $billedefilnavn = $handle->file_dst_name;

                            echo '<p>Billedet: ' . $billedefilnavn . '<br></p>';
                            echo "<p>Dit billede blev upload<br></p>";
                }else{
                    $billedefilnavn = 'bruger_intet.png';
                }
                $bruger = mysql_query("SELECT NULL FROM brugere WHERE email='$email'");
                if(mysql_num_rows($bruger) > 0)
                    {
                        echo "<div id=\"box\"><ul><li>Email er optaget, Pr&#248;ve igen</li></ul></div>";
                    }
                else
                {
                    //sende email til brugere
                    $code = rand(111111111, 999999999);
                    //sendere info til brugere.
                    $to = $email;
                    $subject = "Activate din brugere - Djinfo.dk";
                    $headers = "From: support@djinfo.dk";
                    //indhold til email
                    $body = "Hej, \n \n Du er opret og du skal her med nu activate din konto. \n \n klik p&#65533; det her link eller kopie det oppe i din URL bar i din browser \n \n http://djinfo.dk/activate.php?code=$code \n \n Takker for det Hilsen Djinfo.dk \n \n Du kan ikke svar p&#65533; den her email";

                    if(empty($errors))
                    {
                        if(!mail($to, $subject, $body, $headers))
                        {
                            echo 'Vi kunne ikke logge dig p&#65533; dette tidspunkt. Plases pr&#65533;v igen senere';
                        }
                        else
                        {
                            $password = sha1($password);
                            $insert = mysql_query("INSERT INTO brugere (code,email,password,katogori,profilbillede,djnavn,profiltekst,facebook,club,pris,booking,hemmelig,mobil)
                            VALUES ('$code','$email','$password','$id_katogori','$billedefilnavn','$djnavn','$profiltekst','$facebook','$club','$pris','$booking','$hemmelig','$mobil')");
                        }

                            if(!$insert)
                            {
                                echo "fejl";
                            }
                            else
                            {
                                echo "<div id=\"box\"><ul><li>Godkendt brugere</li></ul></div>";
                            }
        ?>

Har ingen ide over til hvordan jeg skulle bygge det op til mysqli,

Men er totalt løst til hvordan jeg skal bygge det op, :( kan du hjælp mig så jeg kan komme videre eller lign ?
Avatar billede tobrukDk Novice
23. april 2012 - 23:13 #1

if($bruger = $mysqli->query("SELECT NULL FROM `brugere` WHERE email='$email'")) {
                    $row_cnt = $result->num_rows;
                        printf("<ul><li>Email er optaget, Pr&#248;ve igen</li></ul>", $row_cnt);
                    $result->close();
                }
så har jeg bygge lidt men ved ikke om det virker endnu :)
Avatar billede tobrukDk Novice
23. april 2012 - 23:57 #2

<?php
            if(!empty($_POST))
            {
                $billedefilnavn = null;

                /*
                    Klare gør billede til profil billede forbruge.
                */
                include ("include/class.upload.php");
                $handle = new Upload($_FILES["file"]);

                if($handle->uploaded)
                {
                    //lidt mere store billeder
                    $handle->image_resize = true;
                    $handle->image_ratio_y = true;
                    $handle->image_x = 220;
                    $handle->Process("profil/big_img");

                    //til profil billede lign..
                    $handle->image_resize = true;
                    $handle->image_ratio_crop = true;
                    $handle->image_y = 75;
                    $handle->image_x = 75;
                    $handle->Process("profil");

                    $billedefilnavn = $handle->file_dst_name;

                            echo '<p>Billedet: ' . $billedefilnavn . '<br></p>';
                            echo "<p>Dit billede blev upload<br></p>";
                }else{
                    $billedefilnavn = 'bruger_intet.png';
                }
                //finde ud om email finde i databasen
                if($bruger = $mysqli->query("SELECT NULL FROM `brugere` WHERE email='$email'")) {
                    $row_cnt = $result->num_rows;
                        //udeskriver om den findes i databasen.
                        printf("<ul><li>Email er optaget, Pr&#248;ve igen</li></ul>", $row_cnt);
                    $row_cnt->close();
                }
                /*
                    hvis den ikke findes i databaseskal den gør det her efter else
                */
                else
                {
                    //sende email til brugere
                    $code = rand(111111111, 999999999);
                    //sendere info til brugere.
                    $to = $email;
                    $subject = "Activate din brugere - Djinfo.dk";
                    $headers = "From: support@djinfo.dk";
                    //indhold til email
                    $body = "Hej, \n \n Du er opret og du skal her med nu activate din konto. \n \n klik p&#65533; det her link eller kopie det oppe i din URL bar i din browser \n \n http://djinfo.dk/activate.php?code=$code \n \n Takker for det Hilsen Djinfo.dk \n \n Du kan ikke svar p&#65533; den her email";

                    if(empty($errors))
                    {
                        if(!mail($to, $subject, $body, $headers))
                        {
                            echo 'Vi kunne ikke logge dig p&#65533; dette tidspunkt. Plases pr&#65533;v igen senere';
                        }
                        if ($stmt = $mysqli->prepare('INSERT INTO `brugere` (`email`, `password`, `djnavn`, `profiltekst`, `facebook`, `club`, `booking`, `hemmelig`, `pris`, `id_katogori`, `mobil`) VALUES (?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?)')) {
                                /* Bind parametre */
                                $stmt->bind_param('dddddddddddd', $email, $password, $djnavn, $profiltekst, $facebook, $club, $booking, $hemmelig, $pris, $id_katogori, $mobil);

                                /* Sæt værdier på parametrene */
                                $email = mysql_real_escape_string($_POST["email"]);
                                $password = $_POST["password"];
                                $djnavn = mysql_real_escape_string($_POST["djnavn"]);
                                $profiltekst = mysql_real_escape_string($_POST["profiltekst"]);
                                $facebook = mysql_real_escape_string($_POST["facebook"]);
                                $club = mysql_real_escape_string($_POST["club"]);
                                $booking = mysql_real_escape_string($_POST["booking"]);
                                $hemmelig = mysql_real_escape_string($_POST["hemmelig"]);
                                $pris = mysql_real_escape_string($_POST["pris"]);
                                $id_katogori  = mysql_real_escape_string($_POST['katogori']);
                                $mobil = mysql_real_escape_string($_POST["mobil"]);

                                $stmt->execute();
                                /* Luk statement */
                                $stmt->close();
                            }else {
                                /* Der er opstået en fejl */
                                echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $mysqli->error;
                            }

                            if(!$stmt)
                            {
                                echo "fejl";
                                /* Luk statement */
                                $stmt->close();
                            }
                            else
                            {
                                echo "<div id=\"box\"><ul><li>Godkendt brugere</li></ul></div>";
                                /* Luk statement */
                                $stmt->close();
                            }
        ?>

er jeg kommet frem til , lige nu og her siger der er fejl ved

Fatal error: Call to a member function close() on a non-object in /home/jesperbo/public_html/djinfo.dk/include/opret_del/opret.php on line 39

og den kommer også frem og siger ;
Email er optaget, Prøve igen

ligemeget email ikke er i databasen eller ej. så kommer den frem og siger det ligemeget hvad.
Avatar billede tobrukDk Novice
24. april 2012 - 18:30 #3
lukker den og gå over til email,