Avatar billede eyes Nybegynder
23. april 2012 - 18:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med krypteret disk

Hej Eksperten.

Undskyld den lange tekst.

Har over den seneste tid haft problemer med min ene 1Tb disk som er krypteret med bitlocker i windows 7

Tror der er badsectors på den, da den er meget langsom til at unlocke.

Derfor prøvede jeg først at køre SpinRite 6.0 på disken. Dette opgav jeg dog hurtigt da det tager 100år

jeg lod den stå i 12 timer. der havde den nået 0.011%

Herefter prøvede jeg med Western Digitals egen software til repair af disk.

Dette program konkluderede at disken ikke kunne repereres.

Nogle der keder et program der kan reperere disken? evt. tage et image af den som den er pt. som jeg kan gemme som ISO?

Det største problem er dog at data'en er krypteret. Jeg har dog bitlocker recovery key. men er bange for at dataen er blevet ødelagt, da disken ikke kan boote med windows mere.

Maskinen booter fint i windows uden disken er koblet til.

Håber der er en guru derude :D
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
23. april 2012 - 18:30 #1
Første spørgsmål, hvorfor i alverden bruger du bitlocker?

http://www.easeus.com/disk-copy/home-edition/

Har du en usb pen kan du lave en som du kan boote disk copy op fra, og den kan lave en 1 til 1 kopi af den disk.
Hvis det lykkes dig at kopiere det hele over på en ny disk.

Det eneste problem der er med det, er at når du forsøger at boote fra den nye disk, så skal du med din windows cd reparere din boot sekvens, dette tager et par min, men så er der heller ikke flere problemer.
Avatar billede eyes Nybegynder
22. juli 2012 - 11:57 #2
Disken står ikke til at redde. Fandt dog ud af at man i visse tilfælde kunne boote med disken tilsluttet, hvorefter windows selv havde fjernet bitlock koden og havde startet en dekryptering.

Det er vidst noget de har lavet så man ikke skulle kunne miste sine data.

Dermed kunne jeg kopiere lidt fra disken. Dog ikke alt.
Avatar billede eyes Nybegynder
22. juli 2012 - 11:58 #3
tordenfusk skriv et svar hvis du vil have lidt point
Avatar billede eyes Nybegynder
10. august 2012 - 09:48 #4
lukker