Avatar billede tisbris Nybegynder
23. april 2012 - 09:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP: Hvor finder jeg ref. kode

Hej alle

Jeg har et problem med udskrift fra et ældre asp kodet website og har fundet løsningen, men jeg kan desværre ikke finde frem til hvor dette er placeret.
Problem er angående<div style="page-break-before:always"></div>

Hver side har en aspx fil og en aspx.cs fil.

1. Jeg har en side med en trykknap:
<asp:Button ID="Button_PrintAll" runat="server" Text="Udskriv alle viste punkter" OnClick="Button_PrintAll_Click"/>

tilhørende ASPX.cs fil:
protected void Button_PrintAll_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        Util util = new Util();
        string s = LatestWhereClause();

        string sql =
            "insert into alarm.batch(recid,action,parm1,parm2,parm3,parm4,targetfile) values " +
            "(appseq.nextval,'printmany'," + (new MySqlLayer()).SqlLit(s) + ",0,'',''," + (new MySqlLayer()).SqlLit(htmfilename) + ")";
        util.SqlNonQuery(sql);
        Master.GridDefinition.BuildGrid();
        Response.Write("<script>window.open('ShowHtm.aspx?id=" + htmfilename + "','Alarminstruks','alwaysraised=yes,dependent=yes,location=no,menubar=yes,status=no');</script>");
    }

2. Showhtm.aspx giver ikke rigtig noget svar
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="ShowHtm.aspx.cs" Inherits="ShowPdf" UICulture="da-DK" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title></title>
</head>
<body charset="windows-1252">
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:Label ID="Label_time" runat="server" Text=""></asp:Label><p></p>
    <script>
        setTimeout("reloadpage()", 1000);
        function reloadpage() { document.location.reload(); }
    </script>

        <asp:HyperLink ID="HyperLink1" visible=false runat="server">Klik her hvis pdf-filen ikke vises automatisk.</asp:HyperLink>
        <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text=""></asp:Label><p></p>
        <asp:Button ID="Button1"
            runat="server" Text="Fortryd" OnClientClick="window.close()" />
    </div>
    </form>
    <script>postLoad();</script>
</body>
</html>

Showhtm.aspx.cs:
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.IO;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class ShowPdf : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Label_time.Text= DateTime.Now.ToString();
        try
        {
            string pdffilename = Request["id"];
            string webname = "temp/" + pdffilename.Replace(".pdf","_.pdf");
            string physName = Server.MapPath(webname);
            bool fileReady = false;
            if (System.IO.File.Exists(physName))
            {
                try
                {
                    FileStream fs = System.IO.File.Open(physName,FileMode.Open,FileAccess.Read,FileShare.ReadWrite);
                    fs.ReadByte();
                    fs.Close();
                    fileReady = true;
                }
                catch
                {
                }
            if (fileReady) {

                Response.Charset = "utf-8";
                //Response.WriteFile(physName);
                //Response.Write("<script>document.location.replace('temp/"+pdffilename+"');</script>");
                Response.Redirect("temp/" + pdffilename, true);
                Response.End();

                /*FileStream pdfStream = new FileStream(physName,FileMode.Open, FileAccess.Read);
                Response.ContentType = "application/pdf";
                MemoryStream memStream = new MemoryStream();
                Response.AddHeader("content-length",
                    System.Convert.ToString(pdfStream.Length));

                //Response.BinaryWrite(pdfStream.);
                */

                /*****************************
                * HyperLink1.NavigateUrl = webname;
                HyperLink1.Visible = true;
                Response.Write("<script>function postLoad() { document.getElementById('" + HyperLink1.ClientID + "').click(); }</script>");
                * */
                /*
                Response.Clear();
                Response.ContentType = "application/pdf";
                Response.WriteFile(physName);
                */
            } else {
                Label1.Text= "Venter på at output bliver dannet.";
                Response.Write("<script>setTimeout('document.location.reload()', 1000);</script>");
            }
        catch
        {
        }

Showpdf.aspx:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="ShowPdf.aspx.cs" Inherits="ShowPdf" UICulture="da-DK" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title></title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:Label ID="Label_time" runat="server" Text=""></asp:Label><p></p>
    <script>
        setTimeout("reloadpage()", 1000);
        function reloadpage() { document.location.reload(); }
    </script>

        <asp:HyperLink ID="HyperLink1" visible=false runat="server">Klik her hvis pdf-filen ikke vises automatisk.</asp:HyperLink>
        <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text=""></asp:Label><p></p>
        <asp:Button ID="Button1"
            runat="server" Text="Fortryd" OnClientClick="window.close()" />
    </div>
    </form>
    <script>postLoad();</script>
</body>
</html>

Showpdf.aspx.cs
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.IO;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class ShowPdf : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Label_time.Text= DateTime.Now.ToString();
        try
        {
            string pdffilename = Request["id"];
            string webname = "temp/" + pdffilename.Replace(".pdf","_.pdf");
            string physName = Server.MapPath(webname);
            if (System.IO.File.Exists(physName)) {
                //Response.WriteFile(physName);
                //Response.Write("<script>document.location.replace('temp/"+pdffilename+"');</script>");
                //Response.Redirect("temp/" + pdffilename, true);

                /*FileStream pdfStream = new FileStream(physName,FileMode.Open, FileAccess.Read);
                Response.ContentType = "application/pdf";
                MemoryStream memStream = new MemoryStream();
                Response.AddHeader("content-length",
                    System.Convert.ToString(pdfStream.Length));

                //Response.BinaryWrite(pdfStream.);
                */

                HyperLink1.NavigateUrl = webname;
                HyperLink1.Visible = true;
                Response.Write("<script>function postLoad() { document.getElementById('" + HyperLink1.ClientID + "').click(); }</script>");
                /*
                Response.Clear();
                Response.ContentType = "application/pdf";
                Response.WriteFile(physName);
                */
            } else {
                Label1.Text= "Venter på at PDF-fil bliver dannet.";
                Response.Write("<script>setTimeout('document.location.reload()', 1000);</script>");
            }
        catch
        {
        }

Har forsøgt at søge i alle filer, men kan ikke finde frem til hvor <div style="page-break-before:always"></div> skrives henne - bemærk at dette er en ældre sag og der er ikke tilknyttet css filer.
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2012 - 09:57 #1
Så gammelt er det vel næppe - det er trods alt ASP.NET og ikke klassisk ASP. Anyway - hvad gør dig så sikker på at det udskrives præcis dette tag?
Avatar billede tisbris Nybegynder
23. april 2012 - 10:31 #2
Vi har skiftet fra IE6 til IE8 og nu fungere page break ikke længere. Jeg har løst dette på lignende knapper, hvor der også har været problem med page break.

Blev løst ved dette:
http://basdebie.com/problem-solvers/ie-8-page-break-afteralways-problem/

Jeg kan dog ikke finde hvor knappen 'Button_PrintAll' generer html kode for print udskrifter, således at jeg kan få løst page break problemet.
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2012 - 13:50 #3
Har du pasted noget forkert ind i Showhtm.aspx.cs - eller er det det samme som pdf-filen?
Avatar billede tisbris Nybegynder
23. april 2012 - 14:15 #4
Showhtm.aspx.cs:

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.IO;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class ShowPdf : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Label_time.Text= DateTime.Now.ToString();
        try
        {
            string pdffilename = Request["id"];
            string webname = "temp/" + pdffilename.Replace(".pdf","_.pdf");
            string physName = Server.MapPath(webname);
            bool fileReady = false;
            if (System.IO.File.Exists(physName))
            {
                try
                {
                    FileStream fs = System.IO.File.Open(physName,FileMode.Open,FileAccess.Read,FileShare.ReadWrite);
                    fs.ReadByte();
                    fs.Close();
                    fileReady = true;
                }
                catch
                {
                }
            if (fileReady) {

                Response.Charset = "utf-8";
                //Response.WriteFile(physName);
                //Response.Write("<script>document.location.replace('temp/"+pdffilename+"');</script>");
                Response.Redirect("temp/" + pdffilename, true);
                Response.End();

                /*FileStream pdfStream = new FileStream(physName,FileMode.Open, FileAccess.Read);
                Response.ContentType = "application/pdf";
                MemoryStream memStream = new MemoryStream();
                Response.AddHeader("content-length",
                    System.Convert.ToString(pdfStream.Length));

                //Response.BinaryWrite(pdfStream.);
                */

                /*****************************
                * HyperLink1.NavigateUrl = webname;
                HyperLink1.Visible = true;
                Response.Write("<script>function postLoad() { document.getElementById('" + HyperLink1.ClientID + "').click(); }</script>");
                * */
                /*
                Response.Clear();
                Response.ContentType = "application/pdf";
                Response.WriteFile(physName);
                */
            } else {
                Label1.Text= "Venter på at output bliver dannet.";
                Response.Write("<script>setTimeout('document.location.reload()', 1000);</script>");
            }
        catch
        {
        }

Showpdf.aspx.cs:

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.IO;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class ShowPdf : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Label_time.Text= DateTime.Now.ToString();
        try
        {
            string pdffilename = Request["id"];
            string webname = "temp/" + pdffilename.Replace(".pdf","_.pdf");
            string physName = Server.MapPath(webname);
            if (System.IO.File.Exists(physName)) {
                //Response.WriteFile(physName);
                //Response.Write("<script>document.location.replace('temp/"+pdffilename+"');</script>");
                //Response.Redirect("temp/" + pdffilename, true);

                /*FileStream pdfStream = new FileStream(physName,FileMode.Open, FileAccess.Read);
                Response.ContentType = "application/pdf";
                MemoryStream memStream = new MemoryStream();
                Response.AddHeader("content-length",
                    System.Convert.ToString(pdfStream.Length));

                //Response.BinaryWrite(pdfStream.);
                */

                HyperLink1.NavigateUrl = webname;
                HyperLink1.Visible = true;
                Response.Write("<script>function postLoad() { document.getElementById('" + HyperLink1.ClientID + "').click(); }</script>");
                /*
                Response.Clear();
                Response.ContentType = "application/pdf";
                Response.WriteFile(physName);
                */
            } else {
                Label1.Text= "Venter på at PDF-fil bliver dannet.";
                Response.Write("<script>setTimeout('document.location.reload()', 1000);</script>");
            }
        catch
        {
        }
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2012 - 14:31 #5
Så vidt jeg kan se får du en pdf-fil ud af det i begge tilfælde - og den består ikke af html.
Avatar billede tisbris Nybegynder
23. april 2012 - 15:00 #6
mange tak for tilbagemeldinger...

der kommer kun htm filer i folderen temp - ingen pdf.

når der køres print alle, så åbnes htm fil fra denne temp folder og herefter kan denne printes.

Hvis der er mange 'enheder' som skal printes så kan man nå at se at der loades en side hvor 'Venter på at output bliver dannet' bliver præsenteret (tekst fra Showhtm.aspx.cs) - så det er denne fil der 'køres' ved tryk på print alle.

protected void Button_PrintAll_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        Util util = new Util();
        string s = LatestWhereClause();

        string sql =
            "insert into alarm.batch(recid,action,parm1,parm2,parm3,parm4,targetfile) values " +
            "(appseq.nextval,'printmany'," + (new MySqlLayer()).SqlLit(s) + ",0,'',''," + (new MySqlLayer()).SqlLit(htmfilename) + ")";
        util.SqlNonQuery(sql);
        Master.GridDefinition.BuildGrid();
        Response.Write("<script>window.open('ShowHtm.aspx?id=" + htmfilename + "','Alarminstruks','alwaysraised=yes,dependent=yes,location=no,menubar=yes,status=no');</script>");
    }

Hvad henviser 'printmany' til i koden ovenfor? - og er der andet i denne kode som kan hjælpe til hvor det sker?

Jeg ved godt at det ikke er let :o)
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2012 - 15:49 #7
printmany ligner bare en string værdi. Der er ikke umiddelbart nogen form for html-generering i ovenstående - så spm er om det ikke genereres et andet sted.
Avatar billede tisbris Nybegynder
30. november 2012 - 22:09 #8
så fandt jeg tilfældigt hvor denne html kode bliver bygget.
kode genereres udenfor webserver.

while (reader.Read())
            {
                try
                {
                    AlarmInstruction instruction = new AlarmInstruction();
                    instruction.InitFromReader(reader);

                    WriteAlarmInstruction(textwriter, instruction, timestamp, false, qualification, "<div " + (first ? "" : "style=\"page-break-before:always\"") + "></div>", "");
                    //textwriter.Write("s=" + s + "<br>");
                    first = false;
                }
                catch
                {
                }