Avatar billede jenslassen Praktikant
22. april 2012 - 17:15 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Dato indsættes ikke korrekt

Hej

jeg har et SQL sætning som nedenstående

sSQL = "INSERT INTO tblKonto (BilagNr, KontoNr, tekst, Debet, Kredit, modkonto, datao) VALUES(" & Me.BilagNr & ", '" & tKontoNr & "', '" & Me.Tekst & "', " & cDebet & ", " & cKredit & ", '" & tModKonto & "', '" & me.dato &  "')"

Men min dato kommer ikke ind som den jeg har skrevet, den kommer ind som en dato i 1897.
Feltet i tabellen er sat op som dato felt kort datoformat
Hvad gør jeg lige forkert
Avatar billede terry Ekspert
22. april 2012 - 18:20 #1
Dates quite often give problems. I would suggest formatting the date 'YYYY-MM-DD'

using the format function

Format(me.date, "YYYY-MM-DD")
Avatar billede terry Ekspert
22. april 2012 - 18:21 #2
and that was an answer
Avatar billede jenslassen Praktikant
23. april 2012 - 08:10 #3
Skal jeg indsætte det lige inden SQl sætningen eller hvad ?
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2012 - 18:28 #4
in the SQL

sSQL = "INSERT INTO tblKonto (BilagNr, KontoNr, tekst, Debet, Kredit, modkonto, datao) VALUES(" & Me.BilagNr & ", '" & tKontoNr & "', '" & Me.Tekst & "', " & cDebet & ", " & cKredit & ", '" & tModKonto & "', '" & Format(me.date, "YYYY-MM-DD") &  "')"
Avatar billede jenslassen Praktikant
29. april 2012 - 10:18 #5
Jeg har skrevet det på følgende måde, men det virker bare ikke

sSQL = "INSERT INTO Regnskab (Dato, BilagNr, KontoNr, tekst, Debet, Kredit) VALUES(" & Format(Me.Dato, "yyyy-mm-dd") & ", " & Me.Bilagnr & ", '" & tKontoNr & "', '" & Me.Tekst & "', " & cDebet & ", " & cKredit & ")"

Jeg har prøvet at ændre datoformat, men det hjælper ikke noget.
Min formular har kort datoformat som inputmaske, har også prøvet uden, men samme resultat.
Hvad går lige galt?
Er der en anden måde det skal gøres på?
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2012 - 12:02 #6
try taking the contents of the string sSQL and copy it into a query. Much easier to see what is wrong.

You can do it by seeting a breakpoint just after the line

sSQL = "INSERT INTO ...."

then in the debug window (CTRL+G) you can write

?sSQL
then enter

now you will see the SQL which you can copy into a query
Avatar billede jenslassen Praktikant
29. april 2012 - 17:18 #7
Hvis jeg skal tolke på det der kommer frem, er det 100% identisk med det jeg har indtastet

INSERT INTO Regnskab (Dato, BilagNr, KontoNr, tekst, Debet, Kredit) VALUES(29-04-2012, 566, '58000', 'eee', 0, 1)

Nogle ideer?
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2012 - 19:04 #8
The date value is still wrong for some reason, i also needs to be in''  '2012-04-29'

sSQL = "INSERT INTO Regnskab (Dato, BilagNr, KontoNr, tekst, Debet, Kredit) VALUES('" & Format(Me.Dato, "yyyy-mm-dd") & "', " & Me.Bilagnr & ", '" & tKontoNr & "', '" & Me.Tekst & "', " & cDebet & ", " & cKredit & ")"
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2012 - 19:07 #9
You could also try this in the debug windowwhen you use the same  breakpoints

?Format(Me.Dato, "yyyy-mm-dd")

It should be 2012-04-29 not 29-04-2012
Avatar billede jenslassen Praktikant
01. maj 2012 - 16:50 #10
Ok jeg havde lavet dem om så de stor som dd-mm-yyyy

Når jeg prøver det du har beskrevet for jeg følgende resultat

?Format(Me.Dato, "yyyy-mm-dd")
2012-05-01 og det er jo Ok
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2012 - 18:00 #11
so its working now?
Avatar billede jenslassen Praktikant
01. maj 2012 - 19:22 #12
Nej

der Kommer forsat noget forkert i tabellen
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2012 - 20:14 #13
are you using

sSQL = "INSERT INTO Regnskab (Dato, BilagNr, KontoNr, tekst, Debet, Kredit) VALUES('" & Format(Me.Dato, "yyyy-mm-dd") & "', " & Me.Bilagnr & ", '" & tKontoNr & "', '" & Me.Tekst & "', " & cDebet & ", " & cKredit & ")"
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2012 - 20:15 #14
if you are still having problems you are welcome to send me your dB and I will take a look.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede jenslassen Praktikant
01. maj 2012 - 20:24 #15
Jeg hr sendt den til dig som en *.zip fil, håber den kommer igennem
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2012 - 22:20 #16
Hi Jens
I have received your dB will look tomorrow.
Avatar billede jenslassen Praktikant
04. maj 2012 - 17:27 #17
Hej

Her du haft tid til at kigge på det?
Avatar billede terry Ekspert
04. maj 2012 - 17:40 #18
Hi Jens
Sorry been VERY bust but hope to find a bit of time later today/tomorrow. I havent forgetten you :o)
Avatar billede terry Ekspert
04. maj 2012 - 18:11 #19
Hi Jens
The problem was you were not using the SQL I gave.

If you look at VALUES you will see a ' character and another after the & which follows the date.
Dates must be enclosed in '2012-05-5'

Anyway, hope you can get it to work now, heres the SQL again

sSQL = "INSERT INTO Regnskab (Dato, BilagNr, KontoNr, tekst, Debet, Kredit) VALUES('" & Format(Me.Dato, "yyyy-mm-dd") & "', " & Me.Bilagnr & ", '" & tKontoNr & "', '" & Me.Tekst & "', " & cDebet & ", " & cKredit & ")"
Avatar billede jenslassen Praktikant
04. maj 2012 - 18:14 #20
mange tak for det, jeg giver dig strakt piont