Avatar billede anderssk Nybegynder
22. april 2012 - 13:36 Der er 2 kommentarer

Check om tal findes

Jeg har et ark med mange rækker - det er ikke et fast antal rækker. Det er i Excel 2007 eng.

På en eller anden snedig måde (VBA), vil jeg have markeret rækken, hvis tallet i kolonne A >= og <= tallet i kolonne B på en af de øvrige rækker i arket
Kolonne A, vil altid være lavere end Kolonne B.

I nedenstående eksempel
Række 2 vil blive markeret da række 5 indeholder tal i samme interval
Række 3 vil blive markeret da det ender på 500, som er første cifre i række 4
Række 4 vil blive markeret da det starter på 500, som er det sidste cifre i række 3
Række 5 vil ikke blive markeret

A2=100  B2=300
A3=400  B3=500
A4=500  B4=900
A5=950  B5=1100

Jeg er sgu' kommet til kort, og er træt af at gøre det manuelt.
Hvis Pivottabeller er en bedre løsning, så råb højt

Det er ikke noget der skal gøres dagligt og det gøres manuelt, så hastigheden betyder ikke det helt store.
Avatar billede mireigi Novice
23. april 2012 - 00:38 #1
Din logik giver ikke ret meget mening, eller også har du forklaret det dårligt.

Hvis A >= B OG A <= B vil du kun få de tilfælde, hvor A = B, da > og < udelukker hinanden.

Desuden er > irrelevant, da du jo fortæller, at A altid vil være mindre end B.

Desuden kan det helt sikkert laves med Betinget Formatering, når du har logikken på plads.
Avatar billede H_Klein Novice
29. april 2012 - 17:06 #2
Hej,

Prøv med nedenstående og se om det er noget du kan bruge.

--------------------------------------------------

Sub Marker_raekke()
    Dim RK As Long
    Dim RK1 As Long

    RK = 2
    RK1 = 2
    Do
    Cells(RK, 1).Select
    Do
    If Cells(RK, 2) <= Cells(RK1, 1) Then
    Cells(RK, 1).Select
    Selection.EntireRow.Select
    Selection.Interior.ColorIndex = 6
    RK1 = RK1 + 1
    Else
    RK1 = RK1 + 1
    End If
    Loop Until Cells(RK1, 2) = ""
    RK = RK + 1
    RK1 = 2
    Loop Until Cells(RK, 2) = ""
    End Sub
----------------------------------------------

Med venlig hilsen

Henrik