Avatar billede mjl Nybegynder
22. april 2012 - 13:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

replace problem

Hej der,

Jeg har f.eks.:

$tekst = "Dette er en test med et & tegn";

Når jeg vil smide en linie/tekst indeholdende et "&" tegn ned i MySQL, så er det kun det før "&" der kommer med ned i DB'en ...

$tekst bliver altså = "Dette er en test med et" ...

Hvordan får jeg "&" med i MySQL, eller replacer med f.eks. "og" inden jeg smider det i DB'en ?

hilsen Martin
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. april 2012 - 13:49 #1
hurtigt bud mysql-real-escape-string
$tekst = "Dette er en test med et & tegn";
$tekst = mysql_real_escape_string($tekst);
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2012 - 13:52 #2
Et &-tegn forsvinder ikke. Der er noget andet galt. Gætteri:
1) Feltet i tabellen er ikke langt nok (fx VARCHAR(25) og & er det 26. tegn)
2) Når du skriver det ud i HTML skal et 2&" udskrives som "&" (man bruger i PHP funktionen htmlspecialchars)
Avatar billede mjl Nybegynder
22. april 2012 - 13:53 #3
Desværre - samme resultat ...
Avatar billede mjl Nybegynder
22. april 2012 - 13:55 #4
Jeg bruger VARCHAR(255)
Avatar billede mjl Nybegynder
22. april 2012 - 14:03 #5
Jeg her sendt to forskellige, begge med & tegnet - og i begge tilfælde, stopper den lige før & - selv mellemrummet mellen sidste bogstav og &, er med ....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2012 - 14:05 #6
Må vi se hvad du gør? Kode? Link?
Avatar billede mjl Nybegynder
22. april 2012 - 14:06 #7
... åhh Hr. Jacobsen he he !

Jeg ændrede & med & ..... det virkede, tak!

Hvad så med points !?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2012 - 14:10 #8
Ingen point, tak. Men du skal, som udgangspunkt, ikke ændre & til & når du lægger i databasen, men når du skriver det ud som HTML.
Avatar billede mjl Nybegynder
22. april 2012 - 14:46 #9
Ja ... det forstod jeg. Og det virker nu fint - 1000 tak for hjælpen.

Hvad med dig "ronols", points !?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. april 2012 - 14:51 #10
nope
Avatar billede mjl Nybegynder
22. april 2012 - 16:30 #11
Okay ... men mange tak for jeres tid - det er meget værdsat !
Avatar billede mjl Nybegynder
22. april 2012 - 16:30 #12
Svar