Avatar billede giusdk Nybegynder
21. april 2012 - 21:39 Der er 2 kommentarer

Nyhedsbrev tilmelding

Hey folkens

Først, mange tak for en rigtig fed portal, det er for vildt at se hvordan alle hjælper alle, uden det koster en krone! FEDT!

Jeg står med en rimeligt frisk magento webshop, www.mysteel.dk, som skal sparkes i gang..

Det har jeg tænkt mig at gøre med en konkurrence på vores facebook www.facebook.com/mysteel.dk
Der ligger allerede en fane der hedder "Vind en iPhone"..
Det er en konkurrence jeg har lavet i noget der hedder ShortStackApp, en drag-and-drop værktil til at lave applikationer på Facebook med..
(Konkurrencen er ikke sat i gang endnu, den skal fjernes igen, men jeg vil lige vente til at folk herinde har set hvad jeg taler om)

Det er i sig selv også ganske lækkert, men jeg har et problem..
I ShortStackApp er det muligt at lave nogle "Forms and Promos", som folk udfylder og så trykker de "Send", og deltager i en konkurrence, eller hvad man nu vil.. Det er rigtigt fedt, problemet er bare at alle data fra disse standard formler, bliver gemt i en database man skal tilgå igennem ShortStack, i et webpanel..
Det kan jeg ikke rigtigt bruge til så meget, da jeg gerne vil have at man tilmelder sig nyhedsbrevet med sin email, når man trykker på "Send"..

Så jeg har fundet ud af, at med den her kode kan jeg nogenlunde få det til at fungere:

<form id="newsletter-validate-detail" method="post" action="http://mysteel.dk/newsletter/subscriber/new/">
    <div class="form-subscribe">
        <label for="newsletter">Tilmelding til nyhedsbrev:</label>
        <div class="input-box">
          <input type="text" class="input-text required-entry validate-email" title="Tilmeld dig vores nyhedsbrev" id="newsletter" name="email">
        </div>
        <button class="

.. men så kommer problemet..
Når folk trykker på "Send" bliver de videreført til "http://mysteel.dk/newsletter/subscriber/new/", med en besked om at tilmeldingen lykkedes.. Og dette sker på facebook fanen, så MySteel bliver vist inde på Facebook..

Det ønsker jeg IKKE..
Jeg kunne godt tænke mig at der kom en besked, hvor der står tak for tilmeldingen.

Men endnu bedre ville det være hvis..
Hvis man benytter sig af ShortStacks standard "Forms", har man en del muligheder for at ændre i opsætningen.. Blandt andet har man en mulighed for at når man har trykket på "Send", åbner der et popupvindue på facebook, at man kan dele konkurrencen, når man har afgivet sit svar/tilmeldelse..
I denne popup, kan jeg forudbestemme hvad der skal stå, således at brugeren bare skal trykke på "Del", og så bliver konkurrencen delt på brugerens væk, med de tekster jeg har udfyldt på forhånd..

Er det nemt at få programmeret så det kan virke på den måde?

Hvis det IKKE er totalt nemt, er jeg mere end villig til at betale et par hundrede kroner for at få det lavet af en der hurtigt kan.

På forhånd mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede giusdk Nybegynder
21. april 2012 - 21:43 #1
"et drag-and-drop værkTØJ til at lave.."
hvorfor søren kan man ikke rette i sine indlæg?
Nå skidt.. i forstår hvad jeg mener

God lørdag :-)
Avatar billede giusdk Nybegynder
21. april 2012 - 22:01 #2
http://illuminatikarate.com/blog/submitting-a-contact-form-via-ajax-from-your-facebook-page/

Jeg har akkurat fundet denne side.. Men det er sgu lidt for teknisk til mig..

men hvis det kan hjælpe nogle af Jer på vej, så er det jo bare fedt!