Avatar billede GKHerping Nybegynder
21. april 2012 - 15:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Højrere hastighed

Hej :)

Jeg har en 10 Mbps download forbindelse.
I følge www.speedtest.net kan jeg downloade med 5,88 Mbps.
Men når jeg downloader (store filer fra internettet via firefox) kan jeg højest, hvis jeg er heldig, komme op på 1 Mbps.

Kan jeg få den højere uden at købe nyt netværk? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2012 - 15:49 #1
hvis du er på trådløs router, så prøv med kabel mellem pc og router. Hvis det giver noget, så kan du sikkert vinde hastighed ved at skifte kanal på routeren.
brug fx http://www.metageek.net/products/inssider/ til at finde et område, der ikke er så belastet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. april 2012 - 16:01 #2
Dem der leverer den fil du download vil, eller kan, måske ikke give dig mere end 1 Mbps. Når det er tilfældet, kan du ikke gøre noget i din ende.
Avatar billede mireigi Novice
21. april 2012 - 16:03 #3
Du kan reelt set ikke bruge hastighedstests til noget, udover at se, hvor hurtig din forbindelse er, i forhold til det lovede/købte.

Du kan have 100 Gbps download forbindelse, men det betyder ikke noget, hvis stedet du henter fra, kun har en 1 Kbps upload forbindelse. Så vil du aldrig komme højere end 1 Kbps.

Nemmeste måde at teste det på, er at finde en fil på RapidShare eller Torrent netværket, og så downloade den. RapidShare har 100+ Mbps upload forbindelser til rådighed, mens Torrent i teorien er ubegrænset.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
21. april 2012 - 17:28 #4
Jeg har problem i samme kategori. Anvender pt. YouSee, hvilket jeg altid har gjort. På det sidste har mit internet opført sig meget underligt.

Betaler for en 50/5 linie, men kan kun download med en hastighed på ca. 1mbit i stedet for 50. Upload er der ingen problemer med overhovedet.

Genstarter jeg min router bagpå, så kører den perfekt, indtil næste morgen, hvor samme procedure skal følges.
Avatar billede GKHerping Nybegynder
22. april 2012 - 13:18 #5
#1
Har jeg gjort, hjalp ingenting.

#2, #3
Hvis vi snakker torrent via Vuze kan jeg stadig kun komme op på 1 Mbps, selvom der måske er 15000 seeder

#3
Koster Rapidshare ik?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2012 - 13:28 #6
er du helt sikker på, at din 10mbps linje - når du downloader, ikke viser hastigheden i mbyte pr sec (så passer hastigheden nemlig ret godt med 8 bit pr byte og lidt overhead). Hvad skriver din dl-hastighed helt præcist (tal og enhed).
Avatar billede mireigi Novice
22. april 2012 - 20:38 #7
@GKHerping (#5):
RapidShare koster kun, hvis du vil have en pro adgang. Som anonym bruger kan du godt hente med høje hastigheder også, der kan dog være noget ventetid på at få adgang til en fil.
Avatar billede GKHerping Nybegynder
23. april 2012 - 07:53 #8
#6
Den skriver ca. 1000 kb/s
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2012 - 09:04 #9
1000 kb/s er kilo bytes pr sekund, så det stemmer helt med din forbindelse (udbydere bruger mega bit pr sekund, da det lyder af mere)
Avatar billede GKHerping Nybegynder
23. april 2012 - 10:23 #10
Så 1000 kb/s er det samme som 10 Mbps? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2012 - 10:49 #11
ja...
Avatar billede GKHerping Nybegynder
24. april 2012 - 08:02 #12
Smid et svar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2012 - 08:49 #13
bare luk selv.
Avatar billede GKHerping Nybegynder
25. april 2012 - 07:52 #14
hvordan gør man?