Avatar billede aero Nybegynder
21. april 2012 - 12:16 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Har et problem når jeg vil kalde et multiview, når en record findes i min db.

Hej Alle

Hvis jeg kigger efter en mail i min db, som ikke findes i den, så kan jeg uden problemer kalde MultiView1.SetActiveView(AddNewMail)
Så den del virker, hvis jeg så kigger efter en mail som jeg ved findes i min db, så får jeg intet multiview frem, jeg tror det er pga. min IF statement i min Do While.

Kan nogle evt hjælpe !?
(Hvis jeg bare vil vise en response.write i min Do While og så hente nogle data om den mail som jeg ved findes i min DB så virker det fint, så ved jeg skriver mailen rigtig)

Koden er

Sub DBConn()
        Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MyConnStr").ConnectionString)
            Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand("select * from news_users where newsuser_mail ='" & Request.Form("MasterID$newsletter") & "'", connection)
                command.Connection.Open()
                Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
                    If reader.HasRows Then
                        Do While reader.Read()
                            If reader("newsuser_status") = 0 Then
                                MultiView1.SetActiveView(ActivateMail)
                            ElseIf reader("newsuser_status") = 1 Then
                                MultiView1.SetActiveView(DeleteMail)
                            End If
                        Loop
                    Else
                        MultiView1.SetActiveView(AddNewMail)
                    End If
                End Using

    End Sub
Avatar billede mireigi Novice
21. april 2012 - 15:41 #1
Din SQL:
Dim strMasterID AS string = Request.Form("MasterID$newsletter")

SELECT COUNT(*) AS Entries
FROM news_users
WHERE (newsuser_mail = '" & strMasterID & ')"
  AND (newsuser_status = 1);

I stedet for at trække alle data ud, nøjes du med at tælle antallet af records der passer på dine kriterier. Dette er både hurtigere og kræver færre ressourcer.

Din IF:
Dim intEntries AS int = 0

If reader.HasRows Then
  intEntries = CInt(reader("Entries"))
End If

If intEntries = 0 Then
  MultiView.SetActiveView(ActivateMail)
Else
  MultiView.SetActiveView(DeleteMail)
End If

Når du åbner en forbindelse til din database, skal du kun hente data, og så lukke forbindelsen igen bagefter. Evt logik der er afhængig af data fra databasen, skal foregå efter du har lukket forbindelsen. Det forhindrer at forbindelsen er åben i lang tid, hvis det er tung logik, og sparer ressourcer.

Hele koden:
Sub DBConn()
  Dim strSQL AS string = ""
  Dim strMasterID AS string = ""
  Dim intEntries AS int = 0

  strMasterID = Request.Form("MasterID$newsletter")
  <!-- Indsæt validering af MasterID -->
  ...
  <!-- Sæt til default værdi, hvis ikke valid -->

  strSQL = "" & _
  "SELECT COUNT(*) AS Entries " & _
  "FROM news_users " & _
  "WHERE (newsuser_mail = '" & strMasterID & ') " & _
  "  AND (newsuser_status = 1);"

  Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MyConnStr").ConnectionString)
      Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, connection)
        command.Connection.Open()
        Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
            If reader.HasRows Then
              intEntries = CInt(reader("Entries"))
            End If
        End Using

  If intEntries = 0 Then
      MultiView.SetActiveView(ActivateMail)
  Else
      MultiView.SetActiveView(DeleteMail)
  End If
End Sub

Her har du fået lukket din forbindelse til databasen, så den er fri til brug i den logik du har i dit View.

Der er også lavet noget (skal du selv) validering af dine parametere for at forhindre SQL-injections.

Sidst, men ikke mindst, er koden også mere læselig, hvilket gør det nemmere at fejlfinde og vedjligeholde.

I VB finder jeg det bedst at angive variablers type sammen med navnet, så man hurtigt ved, hvad man har med at gøre. Jeg har dog ikke rodet med det i .NET, så ved ikke om det er nødvendigt da IntelliSense fortæller dig, hvilken type en variabel er.

Til sidst vil jeg minde dig om ALDRIG at indsætte parametre fra formularer eller querystrengen direkte i din SQL. Der skal altid være en form for validering inden. Derfor hjælper det ofte, at gemme parametre ned i typebestemte variabler, således at et tal-ID ikke kan indeholde bogstaver.
Avatar billede aero Nybegynder
21. april 2012 - 18:29 #2
Hej Fantastisk forklaring..tak.

Jeg laver ikke det her til hverdag så skal lige have nogle ting på plads.

Hvad gør intEntries = CInt(reader("Entries"))
Er det en opbevarings del til alt data ang. denne record jeg har spurgt på !?

hvad med min MultiView.SetActiveView(AddNewMail)
eller er den det rigtige sted og jeg skal derfor bare add

Else (efter intEntries = CInt)
MultiView.SetActiveView(AddNewMail)
End If

ang. den sidste del, der er jeg ikke lige med.
  If intEntries = 0 Then
      MultiView.SetActiveView(ActivateMail)
  Else
      MultiView.SetActiveView(DeleteMail)
  End If

Hvis den er = 0 så er der vel ingen record og så er det at den skal lave MultiView.SetActiveView(AddNewMail)
hvis er alt andet end 0 så skal jeg vide om status er 0 eller 1 og alt efter det så skal jeg vise MultiView.SetActiveView(ActivateMail) eller MultiView.SetActiveView(DeleteMail)

eller gør den del det !?
Avatar billede aero Nybegynder
21. april 2012 - 23:06 #3
Hej igen

Jeg kan ikke få dette til at virke..

    Dim strMasterID As String = Request.Form("MasterID$newsletter")

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Call DBConn()
        AddedEmail1.Text = strMasterID
        AddedEmail2.Text = strMasterID
        AddedEmail3.Text = strMasterID
        ModalPopupExtender1.Show()
    End Sub

    Sub DBConn()
        Dim strSQL As String = ""
        Dim intEntries As Integer = 0

        strSQL = "" & _
        "SELECT COUNT(*) AS Entries " & _
        "FROM news_users " & _
        "WHERE (newsuser_mail = '" & strMasterID & "');"

        Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MasterConnStr").ConnectionString)
            Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, connection)
                command.Connection.Open()
                Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
                    If reader.HasRows Then
                        intEntries = CInt(reader("Entries"))
                    Else
                        MultiView1.SetActiveView(AddNewMail)
                    End If
                End Using

        If reader("newsuser_status") = 0 Then
            MultiView.SetActiveView(ActivateMail)
        Else
            MultiView.SetActiveView(DeleteMail)
        End If
    End Sub
Avatar billede mireigi Novice
22. april 2012 - 20:35 #4
My bad, havde ikke lige set at du have 3 scenarier at tage højde for.

intEntries = CInt(reader("Entries"))
Gemmer blot antallet af records i en variabel som et tal.

Her er den opdaterede kode:

Sub DBConn()
  Dim strSQL AS string = ""
  Dim strMasterID AS string = ""
  Dim intStatus AS int = 0
  Dim blnNoRecords AS boolean = True

  strMasterID = Request.Form("MasterID$newsletter")
  <!-- Indsæt validering af MasterID -->
  ...
  <!-- Sæt til default værdi, hvis ikke valid -->

  strSQL = "" & _
  "SELECT newsuser_status AS Status " & _
  "FROM news_users " & _
  "WHERE (newsuser_mail = '" & strMasterID & ');"

  Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MyConnStr").ConnectionString)
      Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, connection)
          command.Connection.Open()
        Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
            If reader.HasRows Then
              blnNoRecords = False
              intStatus = CInt(reader("Status"))
            End If
        End Using

  If blnNoRecords Then
      MultiView.SetActiveView(AddNewMail)
  ElseIf intStatus = 0 Then
      MultiView.SetActiveView(ActivateMail)
  Else
      MultiView.SetActiveView(DeleteMail)
  End If
End Sub
Avatar billede aero Nybegynder
23. april 2012 - 10:22 #5
Helt iorden

Jeg får denne fejl for

intStatus = CInt(reader("Status"))

InvalidOperationException was unhandled by user code.
Der findes ingen data for rækken eller kolonnen.

Men DB er en Access db og newsuser_status er = 0
Feltet er af typen Tal og langeheletal.
Avatar billede aero Nybegynder
23. april 2012 - 10:27 #6
Når jeg kigger i Locals så får jeg dette fra min strSQL
"SELECT newsuser_status AS Status FROM news_users WHERE (newsuser_mail = 'tj@test.dk');"

og tj@test.dk ved jeg findes
Avatar billede mireigi Novice
23. april 2012 - 11:08 #7
Kan du prøve at afvikle SQL'en direkte i Access? Bare for at sikre, at den finder noget.
Avatar billede aero Nybegynder
23. april 2012 - 12:49 #8
hvis jeg køre dette

SELECT newsuser_status AS Status
FROM news_users
WHERE (newsuser_mail = 'tj@test.dk');

så er Status = 0

Køre jeg dette

SELECT newsuser_status
FROM news_users
WHERE (newsuser_mail = 'tj@test.dk');

Så er newsuser_status = 0

og ja det passer fint, den er 0

og det er resultater fra MS Access kør som SQL i forespørgsel.
her er min database opsætning
http://www.freeimagehosting.net/8iw34
Avatar billede mireigi Novice
23. april 2012 - 14:54 #9
Prøv at erstatte
intStatus = CInt(reader("Status"))

med
intStatus = CInt(reader(0))

Evt kan du gøre dette:
Response.Write("ReaderStatusGetResult: " & reader("Status"))

Så bør den skrive det ud på siden et sted, og du kan søge efter "ReaderStatusGetResult".

Er den blank, bliver dine data ikke leveret korrekt fra databasen. Evt kan du kombinere det med erstatningen ovenfor, for at udelukke fejl ved alias opslag.
Avatar billede aero Nybegynder
23. april 2012 - 20:00 #10
Hvis jeg bruge en af de sidste 2 koder du har givet så får jeg samme fejl som tidligere

InvalidOperationException was unhandled by user code.
Der findes ingen data for rækken eller kolonnen.

Min kode er PT
[c]
Imports System.IO
Imports System.Data
Imports System.Data.OleDb

Partial Class newsletteredit
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Call MasterDBConn()
        AddedEmail1.Text = Request.Form("MasterID$newsletter")
        AddedEmail2.Text = Request.Form("MasterID$newsletter")
        AddedEmail3.Text = Request.Form("MasterID$newsletter")
        ModalPopupExtender1.Show()
    End Sub

    Sub MasterDBConn()
        Dim strSQL As String = ""
        Dim intStatus As Integer = 0
        Dim blnNoRecords As Boolean = True

        strSQL = "" & _
        "SELECT newsuser_status AS Status " & _
        "FROM news_users " & _
        "WHERE (newsuser_mail = '" & Request.Form("MasterID$newsletter") & "');"

        Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("ConnStr").ConnectionString)
            Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, connection)
                command.Connection.Open()
                Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
                    If reader.HasRows Then
                        blnNoRecords = False
                        'intStatus = CInt(reader("Status"))
                        Response.Write("ReaderStatusGetResult: " & reader("Status"))
                    End If
                End Using

        If blnNoRecords Then
            MultiView1.SetActiveView(AddNewMail)
        ElseIf intStatus = 0 Then
            MultiView1.SetActiveView(ActivateMail)
        Else
            MultiView1.SetActiveView(DeleteMail)
        End If

    End Sub

End Class
[/c]
Avatar billede mireigi Novice
23. april 2012 - 20:43 #11
Inden du kalder databasen, så prøv med dette:
strSQL = "" & _
"SELECT newsuser_status AS Status " & _
"FROM news_users " & _
"WHERE (newsuser_mail = '" & Request.Form("MasterID$newsletter") & "');"

Response.Write("MySQLString:" & strSQL)

Det kan være, at der ikke kommer noget ID med over.

Og så vil jeg lige igen minde dig om aldrig at indsætte Form eller QueryString direkte i din SQL. Det skal gemmes ud i en variabel først.
Avatar billede aero Nybegynder
23. april 2012 - 21:42 #12
Hej Igen

Så får jeg dette:
MySQLString:SELECT newsuser_status AS Status FROM news_users WHERE (newsuser_mail = 'tj@test.dk');
Avatar billede mireigi Novice
23. april 2012 - 23:40 #13
Ok, bare for sjovs skyld, så lad os lige prøve dette:
Sub DBConn()
  Dim strSQL AS string = ""
  Dim strMasterID AS string = ""
  Dim intStatus AS int = 0
  Dim blnNoRecords AS boolean = True

  strMasterID = Request.Form("MasterID$newsletter")
  <!-- Indsæt validering af MasterID -->
  ...
  <!-- Sæt til default værdi, hvis ikke valid -->

  strSQL = "" & _
  "SELECT newsuser_status " & _
  "FROM news_users " & _
  "WHERE (newsuser_mail = '" & strMasterID & ');"

  Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MyConnStr").ConnectionString)
      Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, connection)
          command.Connection.Open()
        Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
            If reader.HasRows Then
              blnNoRecords = False
              intStatus = CInt(reader("newsuser_status"))
            End If
        End Using

  If blnNoRecords Then
      MultiView.SetActiveView(AddNewMail)
  ElseIf intStatus = 0 Then
      MultiView.SetActiveView(ActivateMail)
  Else
      MultiView.SetActiveView(DeleteMail)
  End If
End Sub

Jeg har markeret ændringerne med fed skrift.
Avatar billede aero Nybegynder
24. april 2012 - 15:53 #14
hej har leget med det.
hvis jeg laver den kode som du viser så fejler den, men hvis jeg adder Do While reader.Read() og så Loop så fejler den ikke, så vil den bare ikke vise de to sidste MultiView alt efter om intStatus er 0 eller 1.

Hvis jeg bruger denne kode uden Do While og Loop så fejler den også, men bruger jeg den med Do While og Loop så henter den fint dataen fra min DB.

    Sub test()
        Dim strSQL As String = ""
        strSQL = "" & _
        "SELECT * " & _
        "FROM news_users " & _
        "WHERE (newsuser_mail = '" & Request.Form("MasterID$newsletter") & "');"

        Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MasterConnStr").ConnectionString)
            Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, connection)
                command.Connection.Open()
                Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
                    If reader.HasRows Then
                        Do While reader.Read()
                            Response.Write("MySQLString:" & strSQL & "<br />")
                            Response.Write(reader("newsuser_name") & " " & reader("newsuser_gen") & " " & reader("newsuser_status") & " " & reader("newsuser_dob"))
                        Loop
                    End If
                End Using

men hvordan skal jeg få den anden kode til at virke ang. de to sidste MultiView !?
Avatar billede mireigi Novice
24. april 2012 - 22:38 #15
Ok, så må koden se således ud:
Sub DBConn()
  Dim strSQL AS string = ""
  Dim strMasterID AS string = ""
  Dim intStatus AS int = 0
  Dim blnNoRecords AS boolean = True

  strMasterID = Request.Form("MasterID$newsletter")
  <!-- Indsæt validering af MasterID -->
  ...
  <!-- Sæt til default værdi, hvis ikke valid -->

  strSQL = "" & _
  "SELECT newsuser_status " & _
  "FROM news_users " & _
  "WHERE (newsuser_mail = '" & strMasterID & ');"

  Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MyConnStr").ConnectionString)
      Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, connection)
          command.Connection.Open()
        Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
            If reader.HasRows Then
              reader.Read()
              blnNoRecords = False
              intStatus = CInt(reader("newsuser_status"))
            End If
        End Using

  If blnNoRecords Then
      MultiView.SetActiveView(AddNewMail)
  ElseIf intStatus = 0 Then
      MultiView.SetActiveView(ActivateMail)
  Else
      MultiView.SetActiveView(DeleteMail)
  End If
End Sub

Virker det ikke, så prøv at erstatte dette:
If reader.HasRows Then
  reader.Read()
  blnNoRecords = False
  intStatus = CInt(reader("newsuser_status"))
End If

Med dette:
If reader.HasRows Then
  Do While Reader.Read()
      blnNoRecords = False
      intStatus = CInt(reader("newsuser_status"))
      reader.MoveNext()
  Loop
End If
Avatar billede aero Nybegynder
25. april 2012 - 09:13 #16
det noget underligt noget, jeg får ikke fejl nu, men den vil ikke kalde de to sidste MultiView alt efter on intStatus er 0 eller 1.
Avatar billede aero Nybegynder
25. april 2012 - 10:52 #17
Jeg har prøvet dette

    Sub MasterDBConn()
        Dim strSQL As String = ""

        strSQL = "" & _
        "SELECT newsuser_status " & _
        "FROM news_users " & _
        "WHERE (newsuser_mail = '" & Request.Form("MasterID$newsletter") & "');"

        Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MasterConnStr").ConnectionString)
            Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, connection)
                command.Connection.Open()
                Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
                    If reader.HasRows Then
                        Do While reader.Read()
                            Dim ns As Integer = reader("newsuser_status")
                            'Response.Write(ns)
                            If (ns = 0) Then
                                MultiView1.SetActiveView(ActivateMail)
                            End If
                            If (ns = 1) Then
                                MultiView1.SetActiveView(DeleteMail)
                            End If
                        Loop
                    Else
                        MultiView1.SetActiveView(AddNewMail)
                    End If

                End Using

    End Sub

Hvis jeg fjerner ' ved response.write(ns) så får jeg et resultat der hedder nul altså 0, så jeg får denne data helt ned i Do While.
men jeg får ikke vist multiview MultiView1.SetActiveView(ActivateMail)

indtaster jeg en mail som ikke findes så kalder den fint MultiView1.SetActiveView(AddNewMail)

så det er noget med de to første multiviews (tror jeg)
her er min kode til mine multiviews

<asp:MultiView id="MultiView1"
            runat="Server">

            <asp:View id="DeleteMail"
                runat="Server">
                    <asp:Label id="View1Label"
                        Font-bold="true"
                        Font-size="14"
                        Text="This is the content for DeleteMail."
                        runat="Server"
                        AssociatedControlID="DeleteMail">
                    </asp:Label>
                    <asp:label ID="AddedEmail1" runat="server"></asp:label>
                    <asp:Button ID="Button4" runat="server" Text="Update" />
      <asp:Button ID="Button5" runat="server" Text="Cancel" />
            </asp:View>

            <asp:View id="ActivateMail"
                runat="Server">
                    <asp:Label id="View2Label"
                        Font-bold="true"
                        Font-size="14"
                        Text="This is the content for ActivateMail."
                        runat="Server"
                        AssociatedControlID="ActivateMail">
                    </asp:Label>
                    <asp:label ID="AddedEmail2" runat="server"></asp:label>
                    <asp:Button ID="Button2" runat="server" Text="Update" />
      <asp:Button ID="Button3" runat="server" Text="Cancel" />
            </asp:View>

            <asp:View id="AddNewMail"
                runat="Server">
                    <asp:Label id="View3Label"
                        Font-bold="true"
                        Font-size="14"
                        Text="This is the content for AddNewMail."
                        runat="Server"
                        AssociatedControlID="AddNewMail">
                    </asp:Label>
                    <asp:label ID="AddedEmail3" runat="server"></asp:label>
                    <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Update" />
      <asp:Button ID="btnCancel" runat="server" Text="Cancel" />
            </asp:View>

        </asp:MultiView>

håber det kan hjælpe lidt mere..
Avatar billede mireigi Novice
25. april 2012 - 11:50 #18
Hvad sker der, hvis du bruger præcis den kode jeg har leveret? Vil gerne udlukke den mulighed inden vi går videre.
Avatar billede aero Nybegynder
25. april 2012 - 12:31 #19
hvis jeg indtaster en mail som ikke findes i min DB så kaldes
MultiView1 AddNewMail

Hvis jeg indtaster tj@test.dk som findes så loader siden bare men kalder ikke MultiView1 ActivateMail når newsuser_status er 0 og hvis jeg ændre den til 1 så igen loader side men kalder ikke MultiView1 DeleteMail.

Jeg har indsat to Response.Write under
intStatus = CInt(reader("newsuser_status"))

og begge disse to response.write kaster enten 0 eller 1 retur alt efter hvad jeg har ændret newsuser_status til i min DB.

Koden er PT.
    Sub MasterDBConn()
        Dim strSQL As String = ""
        Dim intStatus As Integer = 0
        Dim blnNoRecords As Boolean = True

        strSQL = "" & _
        "SELECT newsuser_status " & _
        "FROM news_users " & _
        "WHERE (newsuser_mail = '" & Request.Form("MasterID$newsletter") & "');"

        Using connection As OleDbConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MasterConnStr").ConnectionString)
            Using command As OleDbCommand = New OleDbCommand(strSQL, connection)
                command.Connection.Open()
                Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
                    If reader.HasRows Then
                        reader.Read()
                        blnNoRecords = False
                        intStatus = CInt(reader("newsuser_status"))
                        Response.Write(intStatus)
                        Response.Write(reader("newsuser_status"))
                    End If

                End Using

        If blnNoRecords Then
            MultiView1.SetActiveView(AddNewMail)
        ElseIf intStatus = 0 Then
            MultiView1.SetActiveView(ActivateMail)
        Else
            MultiView1.SetActiveView(DeleteMail)
        End If

    End Sub
Avatar billede mireigi Novice
25. april 2012 - 15:44 #20
Prøv at erstatte dette:
If blnNoRecords Then
  MultiView1.SetActiveView(AddNewMail)
ElseIf intStatus = 0 Then
  MultiView1.SetActiveView(ActivateMail)
Else
  MultiView1.SetActiveView(DeleteMail)
End If

Med dette:
If blnNoRecords Then
  Response.Write("Der var ingen records for mailen")
ElseIf intStatus = 0 Then
  Response.Write("Status er at mailen skal aktiveres")
Else
  Response.Write("Status er at mailen skal slettes")
End If

For at udelukke at det er dit MultiView, som giver problemer.
Avatar billede aero Nybegynder
25. april 2012 - 16:02 #21
så virker det ang.

(mail ikke i db) = Der var ingen records for mailen
status 0 = Status er at mailen skal sktiveres
status 1 = Status er at mailen skal slettes

så den del virker, sjovt den ikke vil virke ang. MultiView..
Avatar billede mireigi Novice
25. april 2012 - 23:44 #22
Ok, så SQL'en og logikken virker fint. Det er dit MultiView der er noget galt med.

Hvis du ændrer tilbage til at du skifter View, i stedet for at skrive de tekster der ud, kan du så lave en OnViewChanged event på dit MultiView, og se, hvad den laver med et debugging breakpoint?
Avatar billede aero Nybegynder
27. april 2012 - 22:37 #23
Hej tror jeg har fundet fejlen, det er ang. asp:modal/ajax popup, kan ikke få den til at have mere end et view i sig, da jeg fjernede det popup så virkede alle 3 view som de skulle.

Har oprettet et andet spm. om popup samt textvalue sendt videre til en anden side.

så læg venligst et svar og mange tusind tak for hjælpen.
Avatar billede mireigi Novice
27. april 2012 - 23:10 #24
Det var så lidt. Glad for at kunne hjælpe :)