Avatar billede tralala Nybegynder
20. april 2012 - 11:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genopret mail uden at miste data? (Outlook 2007)

Jeg skal have ændret en konto fra POP3 til IMAP, og det kan åbenbart kun gøres ved at slette kontoen og oprette den på ny.

Men hvis jeg sletter kontoen, så forsvinder alle mails/opsætning osv., så hvordan gør man det korrekt?

Dette kører ikke exchange, så alle filer ligger lokalt (pst-fil på ca. 2GB).
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. april 2012 - 12:49 #1
Når du nedlægger/sletter en mailkonto, så mister du ikke din pstfil.
Den kan du altid tilknytte til din outlook profil, når du efterfølgende har oprettet din IMAPkonto.
Dette gøres ved at du i outlook går i "Filer/Åbn/Outlook-datafil".
Her udpeger du stien til din pst-fil.
Herefter har du alle dine gamle mails tilgængelige.
Men når det nu er sagt, så er det altid god latin, at man tager en sikkerhedskopi, før man begynder at pille ved noget i en pc.
/ptj_11
Avatar billede tralala Nybegynder
15. maj 2012 - 10:59 #2
Jeg prøvede at genindhente alle data på en ny computer, men den gik helt død og nu kan outlook slet ikke startes heh.
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. maj 2012 - 13:43 #3
Helt præsist, hvordan har du forsøgt? Altså hvad har gjort helt nøjagtig?
/ptj-11
Avatar billede tralala Nybegynder
21. maj 2012 - 11:34 #4
Jeg tog hele email-mappen fra Computer A og smed det over på Computer B. Så gik jeg ind i import og fandt .pst-filen og lod den loaded det hele ind.

Når jeg nu åber outlook, så virker det som om den stadig indhenter data, men der sker intet. Og musen er er væk når jeg bevæger den ind i outlook.
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. maj 2012 - 13:59 #5
2 spørgsmål:
Har du forsøgt dig med at åbne outlook i fejlsikret tilstand?
Har du antivirus og malwareprogrammer installeret på din maskine?
/ptj_11
Avatar billede tralala Nybegynder
25. juni 2012 - 13:15 #6
Lukker
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juni 2012 - 14:53 #7
Bare sådan lukket!
Hvad er det endt med?
/ptj_11