Avatar billede mcclaud Nybegynder
19. april 2012 - 13:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af tegn i script

Hej alle eksperter

Jeg har på min hjemmeside et herligt script, som viser data fra en xml-fil. Dog er jeg nødt til at indføje et tegn i alle xlm-felter, også selvom jeg egentligt helst vil have, at nogle felter er tomme. Jeg har i de felter, jeg ønsker skal være tomme indføjet en bindestreg.

Det er tilsyneladende nødvendigt at have mindst et tegn i alle xml-felter, for at browserne vil vise noget som helst af xml-filen. Jeg har testet med tegnet 'mellemrum', men det virker kun i enkelte browsere.

Kan scriptet på en enkel måde justeres, så bindestregen simpelthen bare ikke vises?

HTM: http://www.halfmen.dk/2012/kampinfo-20.htm (fra linje 145)
XML: http://www.halfmen.dk/2012/xml-kampinfo-20.xml

Er det alternativt muligt at bruge css til ikke at vise bindestregen?

:o) mcclaud
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2012 - 13:50 #1
i stedet for mellemrum, har du prøvet med

som også er en form for mellemrum (et tegn).
Avatar billede mcclaud Nybegynder
19. april 2012 - 14:00 #2
Det har jeg prøvet, og det kan desværre ikke lade sig gøre heller.

:o) mcclaud
Avatar billede mireigi Novice
19. april 2012 - 14:34 #3
Du kan bruge
empty-cells: show;
Avatar billede mcclaud Nybegynder
19. april 2012 - 14:38 #4
Hej mireigi

Hvorhenne i scriptet skal jeg indføre 'empty-cells: show;'?

Jeg har fået lavet scriptet af en anden her på Eksperten, og jeg er ikke så erfaren. Jeg håber, at du kan hjælpe?

;o) mcclaud
Avatar billede mireigi Novice
19. april 2012 - 14:39 #5
Det er noget du skal sætte i din CSS for de celler som skal vises, selvom de er tomme.
Avatar billede mcclaud Nybegynder
19. april 2012 - 14:52 #6
Jeg har testet det i IE9, og det virker desværre ikke?
Avatar billede mireigi Novice
19. april 2012 - 15:08 #7
My bad. Det var på <table> at det skulle sættes, og ikke på de individuelle celler.

Husk også at fjerne "-" i XML-filen :)

Du kan se, hvilke browsere supporterer det her:
http://www.quirksmode.org/css/tables.html
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2012 - 15:50 #8
<ole>

@mireigi: Det er ikke problemet  =)

@mcclaud: Når du udvikler, skal du altid have browserens fejlmeddelelser slået til (eller fejlkonsollen åben). Scriptet smider en fejl, når et XML-element er tomt. og det er enormt vigtigt, når man skal finde ud af, hvad der er galt  =)

Prøv:

function setTdValue(elmTd, elmXml, bAppend) {
    var str = (elmXml.childNodes.length>0) ? elmXml.firstChild.nodeValue : "";
    if (bAppend) elmTd.firstChild.nodeValue += str;
    else elmTd.firstChild.nodeValue = str;
}

/mvh
</bole>
Avatar billede mireigi Novice
19. april 2012 - 16:14 #9
D'oh!

Det kiggede jeg ikke lige efter :)
Der kom jo rent faktisk noget frem på skærmen, så tænkte ikke lige på at vise script fejl :)
Avatar billede mcclaud Nybegynder
19. april 2012 - 16:33 #10
Hej olebole og mireigi

Så virker det ved brug af oleboles bidrag... Hvordan mon pointene fordeles bedst?

:o) mcclaud
Avatar billede mireigi Novice
19. april 2012 - 16:35 #11
Giv dem til ole, hvis han vil have dem. Ellers behold dem selv, min løsning var til en anden problemstilling :)
Avatar billede mcclaud Nybegynder
19. april 2012 - 16:44 #12
Hej olebole

Jeg mener ikke, at du samler på points, men jeg vil nu så gerne honorere din fine indsats.

Også mange tak til mireigi.

:o) mcclaud
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2012 - 16:48 #13
Du har helt ret, jeg samler ikke point. Men tak for tilbudet  =)

Hvis ingen andre ønsker at deltage ved pointuddelingen, lægger du bare selv et svar og accepterer det
Avatar billede mcclaud Nybegynder
19. april 2012 - 16:50 #14
Endnu engang mange tak begge to...

:o) mcclaud