Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
19. april 2012 - 12:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange id i min database

Hejsa Eksperter

Jeg skal lave sådan en der tælder hvor mange tabeller jeg har lagt i min database så hvis der er oprettet 2 tabeller viser den kun et 2 tal sælv om iderne er 24,34 men da der kun ligger 2 så skiver den også kun 2

nogle der kan hælpe med det
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2012 - 13:05 #1
Hvad er det du vil tælle? antal tabeller eller antal rækker?

Hvis det er det sidste så benyt

SELECT COUNT(id) FROM dintabel
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. april 2012 - 13:13 #2
Avatar billede vagnk Juniormester
19. april 2012 - 14:39 #3
Jeg forstår slet ikke hvad du snakker om med id'er. Men hvis du vil have antallet af tabeller i din DB og du har adgang til "information_schema" (og det er slet ikke sikkert) skulle denne også kunne klare det:

$db = "information_schema";
mysql_select_db($db) or die (mysql_error());

$query = mysql_query("SELECT count(*) AS ant FROM TABLES");
$ant = mysql_result($query, 0, "ant");
echo "$ant<br /> \n";

Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
19. april 2012 - 18:06 #4
Ok prøver igen
Jeg vil bar lave rikkerne ud så jeg fx i min database har jeg en der heder status hvis den er sat til 0 skal den ikke tælle med men er den sat til 1 skal den lægge 1 til så hvis der kun er 1 med et 1 tal skal den på hjemmesiden skive 1 hvis der er 2 i databasen med et 1 tal skal den skive 2 på hjemmesiden
Håber det hælp lidt
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2012 - 19:19 #5
SELECT COUNT(id) FROM dintabel WHERE kolonne = 1
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
19. april 2012 - 22:40 #6
ok prøver lige
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
20. april 2012 - 11:12 #7
har fundet ud af den

$numrows_admin = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM kommentar WHERE status='1'"));
Avatar billede majbom Novice
20. april 2012 - 11:30 #8
brug nu forslaget i #5 - der er ingen grund til at hente alt data ud fra din tabel, hvis du kun skal bruge antallet af rækker!
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
20. april 2012 - 12:44 #9
ja ok kan jeg godt se

Læg lige et svar keysersoze  :)
Avatar billede keysersoze Guru
20. april 2012 - 12:47 #10
svar :)