Avatar billede martch17 Nybegynder
18. april 2012 - 16:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

beregne tidsforskel mellem to poster i en database

Hej

Jeg vil gerne beregne tidsforskellen mellem to poster som anført nedenunder

Jeg vil gerne kunne se, hvor lang tid der går i mellem hvert opkald.

Felterne er opkaldId, dato/tid og tidsforskel. Feltet "tidsforskel" skal beregne forskellen i forhold til det forrige opkald og postens opkald.

OpkaldId -    dato/tid            tidsforskel
1          20-02-2012  14:00:00
2          21-02-2012  15:00:00  "resultat"
3          21-02-2012  16:00:00  "resultat"

Håber der er nogen af jer, som kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2012 - 19:35 #1
Ikke helt som du efterspørger, men illustrerer selvjoin tricket:

SELECT b.tid AS begynd, e.tid AS [end], round(1440*(e.tid-b.tid)) as  minutter
FROM Opkald AS b INNER JOIN opkald AS e ON b.opkaldid+1=e.opkaldid;
Avatar billede AllanSorensen Nybegynder
20. april 2012 - 09:39 #2
Hej
Jeg går ud fra at du har en tabel med de beskrevne felter. (OpkaldId -    dato/tid            tidsforskel)

Resultatet af nedenstående opdateringsforespørgsel = antal sekunder der er gået imellem opkaldene og opdateres i feltet "Tidsforskel" datatype langheltal.

1. Opret ny forespørgsel i design og vælg sql under meny "vis"
2. Indsæt denne sql streng.

UPDATE Datotid, Datotid AS Datotid_1 SET Datotid_1.Tidsforskel = DateDiff("s",[Datotid.Opkaldstidspunkt],[Datotid_1.Opkaldstidspunkt],2)
WHERE ((([Datotid.OpkaldsID])=[Datotid_1.OpkaldsID]-1));

3. Hvis din tabel hedder noget andet end "Datotid , så ændre du alle de steder der står "Datotid*" i sql strengen.

4. Kør din nye forespørgsel.

Hvis du kan kode vba, så skal du bruge funktionen DateDiff().

Håber dette får dig videre.