Avatar billede jaqalou Nybegynder
17. april 2012 - 17:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

html download

hej jeg har et spørgsmål

jeg vil gerne lave en form der kan downloaded txt links

jeg har lavet dette indtil vidre
problemmet er bare at dette er til at vise et link
så hvis jeg indsætter et link, der ender på .zip så virker det fint, den kommer og spørger hvor jeg vil downloade til.

men når jeg vil download et link det ender på .txt
så vil den åbne den i stedet.
og jeg har brug for at den kommer og spøger hvor jeg vil gemme dette link

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <title>Test</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/javascript">

function showLocation(){
    document.location=document.getElementById("address1").value;
}

</script>
<style type="text/css">

</style>
</head>

<body>

<div>
<form id="calculate" name="distance" action="#" onsubmit="showLocation(); return false;">
        <input type="text" id="address1" name="address1" value="" size="30" />

        <input type="submit" name="find" value="Go!"/>
</form>

</div>

</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 17:54 #1
<ole>

Det skyldes, at browseren ikke kan vise en zippet fil. Skal du downloade filer, browseren kan rendere, skal der sættes en HTTP-header med et serverscript. Hvad understøtter din server af sprog?

/mvh
</bole>
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 19:11 #2
Olebole siger det også Hvad understøtter din server af sprog?

Hvis det er php kan du gøre det på utrolig mange måde og du kan også finde noget med html 5 og css 3 og php osv... :) jeg kan blive ved,
Avatar billede jaqalou Nybegynder
17. april 2012 - 19:31 #3
jeg er godt klar over at browseren  ikke kan åbne en zippet fil.
mit spørgsmål går også på, hvordan får jeg lavet et lille script, det kan lade mig downloade hvad jeg smider efter den.

alternative er.
hvis jeg har laver en input form, så vil jeg godt have den til at vise den som en link lige nedenunder.. så jeg evt bare kan klikke . save as.

det skal kunn laves enten some html only, eller javascript.
jeg har ikke mulighed for at køre PHP asp eller andet...
hvis dette var tilfældet ville det ikke være noget problem :)
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 19:32 #4
@tobrukDk: Njaahhr ... HTML5 og CSS3 kan nu ikke gøre noget i den forbindelse. Løsningen er en HTTP-header, sat på serveren  =)
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 19:34 #5
Hvis du ikke har serveradgang, kan du skrive en tekst til brugeren:

Højreklik på linket og vælg "Gem som..."

Andre muligheder har du ikke
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 19:38 #6
#4 Jeg har dog fået af vide at det kan lad dig gøre ?.. :s mhhh
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 20:08 #7
#6: Jeg tillader mig at tvivle, men kan det lade sig gøre, hører jeg gerne om det  =)
Avatar billede jaqalou Nybegynder
17. april 2012 - 20:46 #8
okay fint nok, :-)

kan i hjælpe med at lave form. til hvoran jeg får den til poste some link nedenunder.?

det jeg så gerne vil er.
have en input form. der efter en submit button.
som så generer link nedenunder, som jeg kan højre klikke og vælge save as.
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 21:01 #9
Det kunne være noget i stil med:

<script type="text/javascript">
function showLocation(sVal){
    var elm = document.getElementById("linkContainer");
    elm.firstChild.setAttribute("href", sVal);
    elm.style.display = "block";
}
</script>

<div>
    <form id="calculate" name="distance" action="#" onsubmit="return false">
        <input type="text" id="address1" name="address1" value="" size="30">
        <button onclick="showLocation(this.form.address1.value)" type="button">Go!</button>
    </form>
    <div id="linkContainer" style="display:none"><a href="">Højreklik her og vælg "Gem som..."</a></div>
</div>
Avatar billede jaqalou Nybegynder
17. april 2012 - 22:33 #10
tak, det kan jeg godt bruge, så kan jeg komme lidt vidre
hvis du laver et svar, så tildeler jeg point..

takker for input
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 22:41 #11
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede jaqalou Nybegynder
18. april 2012 - 09:27 #12
jeg takker for hjælpen.