Avatar billede jeromaka Praktikant
15. april 2012 - 19:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

nedtælling til hjemmeside

Jeg har en nedtælling jeg ikke kan få til at virke.

Den skal tælle ned i dage, timer, minutter og sekunder til d. 12. maj 2012 kl. 15.00.

Jeg kan bare ikke få det vil at virke, hvor er fejlen henne?

<SCRIPT type="text/javascript">
var end = new Date("maj 12, 2012 15:00:00 GMT+1");
function toSt2(n) {
    s = "";
    if (n < 10) s += "0";
    return (s + n).toString();
}
function countdown() {
    d = new Date();
    count = Math.floor(end.getTime() - d.getTime());
    if(count > 0) {
        count = Math.floor(count/1000);
        seconds = toSt2(count%60); count = Math.floor(count/60);
        minutes = toSt2(count%60); count = Math.floor(count/60);
        hours = toSt2(count%24); count = Math.floor(count/24);
        days = count;
        document.getElementById('timeDisplay').innerHTML = days + ' dage, '+ hours + ' timer, ' + minutes + ' min. ' + seconds + ' sek.';
        setTimeout("countdown()", 1000);
    }
window.onload=countdown;
</SCRIPT>

Er der nogen her som kan hjælpe?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. april 2012 - 20:12 #1
Det er ikke rimeligt at forvente, at Javascript forstår månedsnavne på urdu, old-kinesisk, og såmænd heller ikke på dansk. Prøv "May" i stedet for "maj".
Avatar billede jeromaka Praktikant
15. april 2012 - 20:25 #2
Ahhh for pokker, havde slet ikke tænkt på at det skulle stå på engelsk... Sidder og ryster lidt på hovedet :-)

Men det virker, mange tak :-)

Smid du et svar, så jeg kan sende point :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. april 2012 - 20:25 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Accepter blot dit eget svar.  ;)
Avatar billede jeromaka Praktikant
15. april 2012 - 20:27 #4
Jamen jeg siger ihf mange tak for hjælpen!! Fortsat god aften :-)
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2012 - 23:01 #5
<ole>

@Erik: Er du sikker på, 'maj' ikke er understøttet, hvis man bruger den lokale version:

<skrift type="tekst/kaffeskrift"></skrift>

*o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2012 - 23:02 #6
Ehhhhh ... og spørg mig ikke om urdu, please!  :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. april 2012 - 23:08 #7
Det hedder jo &#1605;&#1574;&#1740;
på Urdu, men de er nok også nødt til at skrive det på engelsk, Ole.

Jeg har kigget i min kalender, og der sker ikke noget særligt den 12. maj kl. 15. Hvad mon der tælles ned til.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. april 2012 - 23:09 #8
Nåh ja, det glemte jeg helt - eksperten.dk har det ikke så godt med Urdu.
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2012 - 23:23 #9
Nej, Eksperten er rigtig god til udu ... men det er vist noget helt andet! 12. maj 2012 kl. 15 er et meget vigtigt og unikt tidspunkt i verdenshistorien. Det er det eneste tidspunkt, der er præcist én time til 12. maj 2012 kl. 16!  *D