Avatar billede mcardle Nybegynder
14. april 2012 - 14:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Inkludering ud fra PHP variable eller constant

Hej Eksperter...

Jeg er ved at tweake mit CMS og vil gerne have at man ud fra en constant i PHP (eller variable), kan inkludere en fil i enten htaccess-filen eller direkte på apacheserveren, så man får andre indstillinger på serveren.

Noget lignende dette:
<IfDefine PRETTY_URL == true>
    Include "_inc.default-rewrite.conf"
</IfDefine>
<IfDefine PRETTY_URL == false>
    Include "_inc.custom-rewrite.conf"
</IfDefine>

Håber det giver mening. Jeg ved slet ikke hvordan og jeg ved heller ikke om det er IfDefine jeg skal bruge og hvordan den virker.

// mcardle
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. april 2012 - 14:54 #1
Mig bekendt bliver PHP jo ikke kørt før Apache har sendt url'en videre til PHP modulet, så derfor er det, det omvendte man kan opnå, at sætte en variabel i htaccess som så kan udnyttes i PHP

Dette er dog min opfattelse af det, og jeg har ikke arbejdet vildt meget med htaccess, så det kan godt være der er en mulighed.

Mit bedste bud ville måske være at få htaccess til at læse i en fil som du kan ændre - men det tror jeg nemme er anbefalet da det kan give nogle sikkerhedsproblemer
Avatar billede mcardle Nybegynder
14. april 2012 - 15:26 #2
Jeg har lavet det ligesom du siger, for jeg kom lidt frem til det samme. Jeg har kigget på include og tænkte så på at lave så PHP skrev til den samme fil, men jeg kan ikke rigtigt få den til at inkludere den.

Jeg har prøvet følgende:

Include _rewrite-for-htaccess.conf

og

Include %{DOCUMENT_ROOT}_rewrite-for-htaccess.conf

Har du et bud på hvad jeg gør forkert?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. april 2012 - 21:35 #3
Beklager, men har ikke arbejdet særligt meget med htaccess, mest kun med url-rewriting uden conditions.

Så du må håbe der er en anden der ser den her og skriver noget til det :)
Avatar billede mcardle Nybegynder
14. april 2012 - 23:01 #4
Jeg har lavet en løsning, hvor jeg skriver hele htaccessen om. Fik læst mig til, at man ikke kan inkludere i htaccess, men kun i httpd.conf

Ellers tak for hjælpen ;)

// mcardle