Avatar billede appel Novice
11. april 2012 - 21:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PDF med youtube video - hvordan?

Overskriften siger næsten det hele.

Jeg ønsker at lave en PDF fil hvori jeg har en Youtube video embedded og hvor man kan trykke play og så spiller videoen inde i PDF dokumentet. Kan dette overhovedet lade sig gøre og i så fald hvordan?
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 21:49 #1
Avatar billede appel Novice
11. april 2012 - 22:22 #2
Hej pstidsen,

det link viser "bare" hvordan man embedder eksisterende videoer som man har liggende lokalt eller hvis du har linket direkte til Flash filen (hvilket jeg ikke går ud fra man kan finde på youtube?).
Avatar billede mireigi Novice
11. april 2012 - 23:55 #3
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2012 - 12:19 #4
#2:

1. Du kan godt finde direkte link.

2. Men det nemmere at downloade filen til din computer. Det er dog ikke helt lovligt..
Avatar billede appel Novice
12. april 2012 - 19:39 #5
Jeg tror ikke det virker længere. Har du testet om du kan få det til at virke? (og ja jeg har Adobe X pro osv.)
Avatar billede appel Novice
12. april 2012 - 19:40 #6
pstidsen -> jeg vil ikke downloade filen og binde den til PDF dokumentet da det så kommer til at fylde ekstremt meget. Det skal være egnet til e-mail...
Avatar billede appel Novice
12. april 2012 - 19:41 #7
pstidsen -> problemet med youtube er at du ikke får et direkte link til flash filen men til et script. Det er den problematik som mireigi havde fundet et link til. Jeg kan desværre ikke få den til at virke.
Avatar billede mireigi Novice
12. april 2012 - 21:09 #8
Det er desværre ikke noget jeg selv har rodet med, foretog bare en hurtig søgning på google.

Der er et eksempel i det link jeg gav tidligere. Deri er der blandt andet to videoer der beskæftiger sig med at få Flash ind i en PDF.

Eksemplet:
http://pdfdevjunkie.host.adobe.com/pdf/YouTubeWidgetForAcrobat2.pdf

Den første video har tæt på grufuld stemmer, men du kan tydeligt høre hvad der bliver sagt. Jeg vil foreslå at du ser dem begge, og prøver at følge deres guide slavisk.

Hvis det ikke virker, vil jeg henvise dig til Adobes support forum, hvor du uden tvivl kan få løst problemerne.
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2012 - 22:36 #9
#5 og #6: Efter du har downloadet filmen fra YouTube kan du jo bare uploade den til et eller andet webhotel (Dropbox er nok det nemmeste). Så har du direkte link!
Avatar billede appel Novice
13. juli 2014 - 17:05 #10
til luk