Avatar billede ReneDahl Praktikant
11. april 2012 - 19:16 Der er 2 kommentarer

MaxLenght på textbox og linjeskifte når man er ved kanten. Men hvordan?

Er der nogle der lige har tid til at hjælpe 2 sek.

Jeg har en textbox, Jeg vil gerne have sat en bestemt længe på, så man ikke bare kan blive ved med at skrive, og at den laver linje skift når man når hen til kanten.

Kan det gøres med javascript? hvis ja, hvordan så?

Jeg har ikke prøvet at lave en begræsning på en textbox før. Så er lidt lost..
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2012 - 23:26 #1
hvorfor ikke bare tillade multiline?
Avatar billede mireigi Novice
12. april 2012 - 23:49 #2
Enig med keysersoze.

Men, hvis du vil have det med JavaScript, kan ud bruge dette:

function textBoxShiftLine(elem, lineLength)
{
  if (elem.value.length >= elem.maxLength)
  {
      elem.value += "\r\n";
      elem.maxLength += lineLength + 2; //Add 2 to include the linebreak
  }

Og din HTML:

<asp:TextBox MaxLength="80" onkeyup="textBoxShiftLine(this, 80);"></asp:TextBox>

Det er dog ikke en køn løsning, da den vil bryde ordene op på flere linjer.

Derfor er det bedst at bruge keysersozes forslag.