Avatar billede Loga2011 Nybegynder
10. april 2012 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valgfri printer i MS Access2000 db

Denne løsning har fungeret i årevis med MSAccess 2000 (flere brugere). Nu har den imidlertid fået et problem med at man ikke kan vælge printer, fordi den anvender Windows default printer.
Hvordan kan jeg ændre det, så brugeren kan vælge fra en liste med printere?

    Dim stDocName As String
'  Dim prt As Access.Printer

    stDocName = "List"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal
'  Set prt = Reports(strDocName).Printer
'    prt.Orientation = aclandscape
'  DoCmd.PrintOut acPages, 1, 32767
'  DoCmd.Close acReport, strReportName, acSaveNo
Avatar billede mugs Novice
10. april 2012 - 21:06 #1
Jeg har en lille testdb der viser hvordan. Den er lavet i ACC 2000 og har fungeret i et netværk med mange brugere. Læg din e-mail hvis du vil have de.
Avatar billede Loga2011 Nybegynder
11. april 2012 - 08:16 #2
Det lyder godt! min email: lottegammelby@sol.dk
Avatar billede mugs Novice
11. april 2012 - 10:29 #3
Sendt.
Avatar billede Loga2011 Nybegynder
16. april 2012 - 12:14 #4
Hej Mugs
Takket være din db er det lykkedes mig at få vist printerdialog vinduet i min db, men på en eller anden måde har jeg mistet min printer orientation = landscape. Desværre kender jeg ikke meget til Visual Basic, så spørgsmålet er: Her skal det altid være landscape, findes der en enkel måde at sætte det op? Ifølge Microsofts site kan jeg indsætte
Printer.Orientation = vbPRORLandscape
men under udførelsen får jeg meddelelsen: object required. Har prøvet en masse med Dim og set. men det er svært at gætte hvordan det skal stå og i hvilken rækkefølge... Håber du kan hjælpe igen.