Avatar billede nicklaseskou2 Nybegynder
09. april 2012 - 22:40 Der er 4 kommentarer

Skal vide hvordan man echo specifik fra sin mysql database.

Hej alle.
Jeg har et lille problem.
Jeg skal lave en side, hvor jeg kan opdatere min database. jeg har bare et problem.

Se her:

<table>
<tr>
<td><!-- ROW: 1 -->
<table>
<tr><td>Slide Id</td><td>echo id 1</td></tr>
<tr><td>Navn</td><td><input name="navn[]" type="text" id="navn" value="<? echo $rows['navn']; ?>"></td></tr>
<tr><td>Link</td><td><input name="link[]" type="text" id="link" value="<? echo $rows['link']; ?>"></td></tr>
<tr><td>Thumbnail</td><td><input name="thumb[]" type="text" id="thumb" value="<? echo $rows['thumb']; ?>"></td></tr>
<tr><td>Banner</td><td><input name="fullthumb[]" type="text" id="fullthumb" value="<? echo $rows['fullthumb']; ?>"></td></tr>
</table>
</td><!-- ROW: 1 end -->
<td style="width:100px;"> </td><!-- MELLEMRUM -->
<td><!-- ROW: 2 -->
<table>
<tr><td>Slide Id</td><td>echo id 2</td></tr>
<tr><td>Navn</td><td><input name="navn[]" type="text" id="navn" value="<? echo $rows['navn']; ?>"></td></tr>
<tr><td>Link</td><td><input name="link[]" type="text" id="link" value="<? echo $rows['link']; ?>"></td></tr>
<tr><td>Thumbnail</td><td><input name="thumb[]" type="text" id="thumb" value="<? echo $rows['thumb']; ?>"></td></tr>
<tr><td>Banner</td><td><input name="fullthumb[]" type="text" id="fullthumb" value="<? echo $rows['fullthumb']; ?>"></td></tr>
</table>
</td><!-- ROW: 2 end -->
<td style="width:100px;"> </td><!-- MELLEMRUM -->
<td><!-- ROW: 3 -->
<table>
<tr><td>Slide Id</td><td>echo id 3</td></tr>
<tr><td>Navn</td><td><input name="navn[]" type="text" id="navn" value="<? echo $rows['navn']; ?>"></td></tr>
<tr><td>Link</td><td><input name="link[]" type="text" id="link" value="<? echo $rows['link']; ?>"></td></tr>
<tr><td>Thumbnail</td><td><input name="thumb[]" type="text" id="thumb" value="<? echo $rows['thumb']; ?>"></td></tr>
<tr><td>Banner</td><td><input name="fullthumb[]" type="text" id="fullthumb" value="<? echo $rows['fullthumb']; ?>"></td></tr>
</table>
</td><!-- ROW: 3 end -->
</tr>
</table>

-------

Hvordan fortæller jeg at id 1 skal stå der, og navn 1 skal stå der osv....?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. april 2012 - 00:31 #1
noget i denne stil (utested)

<table>
<?php
    $sql="select id, navn, link thumb, fullthumb from tabel";
    $rs = mysql_query($sql, $conn);
    while ($row = mysql_fetch_assoc($rs)){
        echo '<tr><td>Slide Id</td><td>'.$rows['id'].'</td></tr>';
        echo '<tr><td>Navn</td><td><input name="navn[]" type="text" value="'.$rows['navn'].'"></td></tr>';
        echo '<tr><td>Link</td><td><input name="link[]" type="text" value="'.$rows['link'].'"></td></tr>';
        echo '<tr><td>Thumbnail</td><td><input name="thumb[]" type="text" value="'.$rows['thumb'].'"></td></tr>';
        echo '<tr><td>Banner</td><td><input name="fullthumb[]" type="text" value="'.$rows['fullthumb'].'"></td></tr>';
    }
?>
</table>
Avatar billede nicklaseskou2 Nybegynder
10. april 2012 - 02:09 #2
Men hvordan ved den så det er række 1,2 og 3?
Avatar billede nicklaseskou2 Nybegynder
10. april 2012 - 02:31 #3
hvordan får den at vide at det det skal være række to og ikke en?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. april 2012 - 12:22 #4
rækkefølgen af data er bestemt af din sql sætning, hvilke rækkfølge den skal sorterer i kan du styre med order by eller group by

nedenstående er et tro kopi af den udskrift du viste i #0

<?php
$conn = mysqli_connect('localhost', 'root', '', 'test');
if (!$conn) {
    die('Connect Error (' . mysqli_connect_errno() . ') '. mysqli_connect_error());
}
mysqli_set_charset($conn, "utf8");
?>
<table>
<tr>
<?php
    $sql="select * from users";
    $rs = mysqli_query($conn,$sql);
    $i=0;
    while ($row = mysqli_fetch_assoc($rs)){
        echo '<td><!-- ROW: '.($i+1).' start -->' ;
        echo '<table>';
        echo '<tr><td>Slide Id</td><td>'.$row['id'].'</td></tr>';
        echo '<tr><td>Navn</td><td><input name="navn[]" id="navn_'.$i.'" type="text" value="'.$row['navn'].'"></td></tr>';
        echo '<tr><td>Link</td><td><input name="link[]" id="link_'.$i.'" type="text" value="'.$row['link'].'"></td></tr>';
        echo '<tr><td>Thumbnail</td><td><input name="thumb[]" id="thumb_'.$i.'" type="text" value="'.$row['thumb'].'"></td></tr>';
        echo '<tr><td>Banner</td><td><input name="fullthumb[]" id="fullthumb_'.$i.'" type="text" value="'.$row['fullthumb'].'"></td></tr>';
        echo '<tr><td></td><td></td></tr>';
        echo '</table>';
        echo '</td><!-- ROW: '.($i+1).' end -->';
        echo '<td style="width:100px;"></td><!-- MELLEMRUM -->';
        echo "\n";
        $i++;
    }
?>
</tr>
</table>

men du anvender tabeller til design, hvilke man er gået bort fra for mere end 10 år siden.
tabeller er til tabulære data ikke design

jeg har valge at omskrive den så den bruger php's forbedret interface til mysql der hedder mysqli