Avatar billede denero Juniormester
09. april 2012 - 17:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra række

Nedenstående finder data i rækken under den række, hvor data i celle bliver fundet. Hvad er der galt?

Private Sub Containernummer_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
Dim X As Integer
Static C

        With Worksheets("Stamdata").Range("B2:B10000")
          Set C = .Find(Nummer, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
            If Not C Is Nothing Then
              'C.Address er den celle hvor data bliver fundet f.eks.$A$20
                X = InStr(2, C.Address, "$")
                Rekke = Val(Mid(C.Address, X + 1, 3)) ' Finder den række hvor din søgning er fundet
                Størrelse = .Cells(Rekke, 5)

            Else
                Størrelse = ""
            End If
        End With

End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
09. april 2012 - 18:28 #1
Mangler der ikke et C for .Cells(Rekke,5)?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. april 2012 - 18:29 #2
p.s.: Den fundne række kan også hentes som C.row
Avatar billede denero Juniormester
09. april 2012 - 18:35 #3
Mangler der ikke et C for .Cells(Rekke,5)?

Prøv lige at forklare.
Avatar billede anlu Nybegynder
09. april 2012 - 19:37 #4
Så vidt jeg lige kan se er problemet at du henter rækken via adressen, fx $A$20 giver
Rekke = 20
, men
.Cells(Rekke,5)
refererer som det står til
Range("B2:B10000")
i worksheetet, altså. startende fra række 2.
Dvs. række 20 i arket er faktisk række 19 i dit range, og omvendt når du skriver
.Cells(Rekke, 5)
får du fat i række 21 i arket, hvis Rekke = 20.

I øvrigt underligt at den ikke brokker sig, efter som der ikke er 5 kolonner i B2:B10000??
Avatar billede denero Juniormester
09. april 2012 - 19:58 #5
Måske en løsning. Har ændret det fra et andet ark, hvor range var B1-B10000. Har derfor ændret dette og nu virker det tilsyneladende.
Anlu ledte mig på sporet - lægger du et svar?
Avatar billede anlu Nybegynder
09. april 2012 - 20:19 #6
okey dokey :)
Avatar billede molet Nybegynder
10. april 2012 - 02:15 #7
Fint anlu bragte dig på sporet, så problemet blev løst.
Med din øgede range fra B500 til B10000, vil du få et problem når du når til række 1000.
Rekke = Val(Mid(C.Address, X + 1, 3)) ' Finder den række hvor din søgning er fundet
skal ændres til
Rekke = Val(Mid(C.Address, X + 1, 5))

3 læser kun 3 cifre i rækkenummeret, op til celle $B$999, det vil sige række 1000,1001 o.s.v., vil blive læst som række 100.
5 læser 5 cifre, op til række $B$99999.

anlu:
"I øvrigt underligt at den ikke brokker sig, efter som der ikke er 5 kolonner i B2:B10000??"
Den skal ikke brokke sig, der er intet problem i at referere til celler uden for området. Hvis området var sat til B2:F10000, ville der også blive søgt i kolonnerne C,D,E,F.
Avatar billede anlu Nybegynder
10. april 2012 - 16:19 #8
Tja, jeg synes nu det er underlig/inkonsistent opførsel at tillade at Range.Cells kan angive celler uden for det pågældende range :-)
Avatar billede denero Juniormester
11. april 2012 - 13:38 #9
Da jeg ikke er helt skrap til det her, vil jeg gerne have forklaret flg.:

1. Rekke = Val(Mid(C.Address, X + 1, 5))

2. Den skal ikke brokke sig, der er intet problem i at referere til celler uden for området. Hvis området var sat til B2:F10000, ville der også blive søgt i kolonnerne C,D,E,F.

3. Tja, jeg synes nu det er underlig/inkonsistent opførsel at tillade at Range.Cells kan angive celler uden for det pågældende range :-)
Avatar billede denero Juniormester
11. april 2012 - 14:44 #10
Har problem med at få angivet data i kolonne A. Opretter nyt spørgsmål (Hente data fra tilhørende række), hvor jeg beskriver "opgave forhåbentlig lidt tyderligere