Avatar billede Nanche Nybegynder
09. april 2012 - 15:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]:

Hej
Jeg får denne besked når jeg går ind på hjemmeside:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /home/content/06/9181606/html/admin/connect_to_mysql.php on line 11
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Min hjemeside hedder seostag.com. Nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. april 2012 - 15:53 #1
hvad står der i connect_to_mysql.php ??
husk fjern pw når du ligger coden herinde

http://dk2.php.net/mysql_connect
Avatar billede Nanche Nybegynder
09. april 2012 - 16:04 #2
Har fixet fejlen, men nu kan jeg ikke unzippe min mappe i godaddys cpanel...............
Avatar billede Nanche Nybegynder
09. april 2012 - 16:13 #3
Nå men problemet er løst nu
Avatar billede Nanche Nybegynder
09. april 2012 - 16:24 #4
Jeg har en ny fejl nu:
Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/content/06/9181606/html/contact-us/index.php on line 4
Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/content/06/9181606/html/contact-us/index.php on line 83

Ved du hvad jeg skal gøre her?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. april 2012 - 16:35 #5
uden at kende din index.php kik på http://dk.php.net/mysql_fetch_array
mangler et $result
Avatar billede Nanche Nybegynder
09. april 2012 - 17:03 #6
Det ser sådan her ud nu:
<?php
include_once "admin/connect_to_mysql.php";
$sql = mysql_query("SELECT * FROM info");
while($row = mysql_fetch_array($sql)){

Hvad skal jeg lave det om til?
Jeg er ekstremt dårlig til php.. :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. april 2012 - 17:55 #7
har du en tabel der hedder info i den selected database, som du har lavet en connection til i connect_to_mysql.php
Avatar billede Nanche Nybegynder
09. april 2012 - 18:09 #8
Connect_to_mysql.php:

<?php

$db_host = "nanche.db.9181606.hostedresource.com";

$db_username = "nanche";

$db_pass = "kodeord";

$db_name = "nanche";

mysql_connect("$db_host","$db_username","$db_pass") or die(mysql_error());
mysql_select_db("$db_username") or die("no database by that name");
?>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. april 2012 - 18:25 #9
har du uploadet den tabel der hedder info til din database, typisk skal du i phpmyadmin importeerer en sql fil, andre gange gør installations programmet af CMS det selv, men jeg gætter på du kun har lagt mappen op og ikke lagt tabellerne ind i databasen
det burde stå i instalations vejledningen til programmet du har lagt ind
Avatar billede Nanche Nybegynder
09. april 2012 - 18:54 #10
Mange mange mange tak for din hjælp :)
Kan du ikke lægge et svar så jeg kan sende dig de 200 point?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. april 2012 - 19:38 #11
selvtak