Avatar billede kathrine-na Nybegynder
09. april 2012 - 15:00 Der er 8 kommentarer

Dårligt TV-signal

Jeg er helt ny herinde, men har i flere omgange kigget Spørgsmål & Svar igennem, for at finde en løsning på mit problem, men jeg synes ikke, at det passer helt med mit problem.

Jeg er netop flyttet i en ny lejlighed sammen med en veninde og har i en længere periode prøvet, at få mine digitale kanaler til at fungere, dog uden held.

Antennedåsen sidder inde på min venindes værelse og hendes kanaler virker helt fint. Men inde hos mig, kan jeg kun tage ret uklare analog kanaler og nogle enkelte digitale kanaler, som f.eks. DR1, TV2, DR K osv., men kanaler som TV3, Kanal5 mv., vil ikke vises. Der står blot "intet eller svagt signal". Mit tv installerer dem godt nok, så jeg kan finde dem under "guide", men når jeg vælger kanalen, er der hverken billede eller lyd.

Jeg synes det er meget mærkeligt, at jeg kan se nogle få digitale kanaler, så der må vel være en form for signal, det er åbenbart bare ikke godt nok.

Er der nogle der har et forslag til, hvad jeg kan gøre? Skal jeg ud og investere i nye stik, kabel, fordeler eller forstærker? Jeg har de helt almindelige billige stik og fordeleren er blot sådan et almindeligt dobbeltstik.

På forhånd tak!
Avatar billede thov Forsker
09. april 2012 - 16:03 #1
De billige stik og kabler duer ikke længere, det er nødvendigt med 'Yousee-godkendt' udstyr.

En opsætning med 'dårlige' kabler og stik, fixede jeg med en forstærker i vægdåsen.
Det var dog kun SVT-1 som gav problemer, men jeg slap for at trække nyt kabel gennem vægge og over døre.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
09. april 2012 - 19:26 #2
Hvis du har de her kabler hvor stikkene er sådan nogle hvide hætter er det ikke godt nok, og det samme med fordeleren hvis den ikke er skærmet. Du bør dribble ned til den lokale TV pusher og sige du skal have en dåse, ledning og stik der er skærmede (360 graders afskærmning).
Avatar billede kathrine-na Nybegynder
09. april 2012 - 23:15 #3
Okay, tak for de hurtige svar! Jeg havde godt nok overvejet, om de billige stik skulle skiftes ud, men da jeg ikke har en dyt forstand på det, ville jeg lige spørge mig til råds først. Men jeg må ned til den lokale og finde mig noget bedre udstyr og se om det hjælper :)
Avatar billede thov Forsker
10. april 2012 - 01:56 #4
Og kablet betegnes som 'dobbeltskærmet'.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. april 2012 - 09:46 #5
vil anbefale denne antenne forstærker
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antenneforstaerker/antenneforstaerker_2vejs_25_db_1480_da.html

og vil samtidig lige nævne at der er en lille skrue hvorpå man kan skue op for signal styrken hvis signalet skulle hakke lidt

og så skulle det hele køre helt upåklageligt!

og her kan du finde antennekabel i den længde du har brug for
(vil personligt undgå dem der hedder standart - men jeg er nok også bare lidt hifi nørd :) )
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. april 2012 - 09:48 #6
ups linket kom ikke med http://www.av-cables.dk/antennekabler/
Avatar billede Skumlos Nybegynder
11. april 2012 - 22:05 #7
Det skal lige siges at det ikke er ubetinget godt bare at skrue op for styrken, man skal finde det rigtige niveau, da man ellers godt kan overstyre andre kanaler... Bare som en sidebemærkning ;)
Avatar billede kathrine-na Nybegynder
24. april 2012 - 13:09 #8
Tak skal I have :) Jeg har fået udskiftet stik og kabler, hvilket ikke har hjulpet det helt store. Så nu venter jeg lige på, at jeg kan få afprøvet en forstærker, inden jeg selv investerer i en. Jeg har heldigvis en flink fætter, som har en, jeg kan prøve at sætte til!