Avatar billede mrslurpee Nybegynder
09. april 2012 - 13:03 Der er 6 kommentarer

Ældre Dantax Tv/DSP Panel med kun 1 indgang (LVDS-In)

Hej folkens. Jeg har klunset en ældre Dantax skærm (Model Plasma 42v-1) og de eneste indgange bagpå er strømstikket og så "LVDS-In" som jeg aldrig har hørt om før. Er der en der vil kunne fortælle mig hvad jeg har brug for for at kunne tilslutte skærmen til min computer eller en zaptor boks?

Mvh Jonas
Avatar billede thov Forsker
09. april 2012 - 14:13 #1
Et godt råd - drop projektet :-)
For at kunne tilslutte panelet, skal du skille din (bærbare) computer helt ad, for LVDS er forbindelsen mellem bundkort og skærm.

Et kabel til at forbinde din adskilte computer med Dantax skærmen får du her http://dgyongrui.en.made-in-china.com/product/lbLngxEyHehd/China-LVDS-Cable.html

Er du parat til det ?
Mit gæt er, at det ikke vil virke - desværre.
Avatar billede mrslurpee Nybegynder
09. april 2012 - 14:21 #2
haha ja okay, det virker til at være noget værre bøvl. der findes ikke en form for adapter /converter ish ting?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2012 - 14:36 #3
Avatar billede thov Forsker
09. april 2012 - 14:47 #4
Det signal du har brug for findes ganske vist, men 'midt inde' i grafikkortene og før konverteringen til computerens VGA/DVI/HDMI udgang.
Her er et blokdiagram som viser signalvejen http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/LVDS

Så det du skal bruge, er en dims som konverterer tilbage fra DVI/HDMI til LVDS, og det findes sikkert ikke.

Dantax panelet har sikkert været trukket af en eller anden speciel box, så finder du den er du 'home free'.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
09. april 2012 - 19:17 #5
Vær lige opmærksom på at LVDS ikke som sådan har en standard for hvordan signalerne ligger i stikket samt om det er 10-bit, 18-bit, 24-bit og hvad der snart end findes. Til gengæld lyder det fuldstændigt skørt at der skulle være en direkte LVDS indgang, da LVDS normalt ikke kan trækkes meget mere end måske 50cm max (rent gæt though), pga. signalets karakter.

Kan du ikke lige tage et billede af det stik? Du har ikke manualen?
Avatar billede Skumlos Nybegynder
09. april 2012 - 19:20 #6
Aaaah vent, du har kun panelet? I så fald skal du have en LVDS konverter som dem der sidder inde i skærmen og så finde ud af hvilke signaler der ligger hvor. Ofte er det noget du godt kan opgive af to grunde: 1. Selve konverter boardet er ofte ret dyrt hvis du bare skal have et løst (selvom de ikke er specielt avancerede). 2. Kablet skal laves helt specielt, og det er ikke et du lige sidder og lodder sammen med en Harald Nyborg loddekolbe og noget regular 0.25 kvadrat elektronikledning :)