Avatar billede melanie6 Nybegynder
09. april 2012 - 00:33 Der er 18 kommentarer

Old disk structure

Nu spørg jeg lige igen. Hvordan sletter man old disk structure uden at formatere hele harddisken. Jeg har styre systemet liggende i 2 udgaver. Hvis min spørgsmål står i den forkerte katagori, venligst skriv hvor jeg skal spørge henne? Mvh
Avatar billede kgkg Nybegynder
09. april 2012 - 01:32 #1
Jeg går ud fra at du mener at du har en mappe liggende, hvor der ligger en gammel windows installation.

I så fald, har det ikke noget med en disk formatering at gøre. Men et spørgsmål om at slette en mappe. Og så du kan bare markere mappen i stifinder og trykke på delete knappen eller trykke Skift + Delete.

Brug Skift + Delete for at undgå at de slettede filer og mapper flyttes til skraldespanden.

Men inden du sletter, så omdøb lige mappen og genstart computeren. Hvis den starter som den skal, så er du i hvert fald sikker på at du ikke har fat i den aktuelle windows installations mappe.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2012 - 06:56 #2
Hvis det er Windows old skal den slettes korrekt.
http://img834.imageshack.us/img834/4429/fjernwin7old.png
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2012 - 09:22 #3
Får du under boot et spørgsmål om hvilket system du vil starte på?

Mener man i alle Windows versioner kan tjekke startstier, og om man kan boote på dem.
Det gøres inde i systemkonfigurations programmet under boot.ini filen.
Kan pc boote på begge installationer, skal man lige passe på hvilken sti man sletter.
Avatar billede melanie6 Nybegynder
09. april 2012 - 13:40 #4
Skal jeg "bare" lave en diskoprydning her? ER det dét billederne viser?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2012 - 14:27 #5
Der er som du ser delte meninger er det en dualboot det drejer sig om eller er det fordi du har installeret oven i en tidligere windows??
og hvilket styresystem hvis det er win7 så #2ja
Avatar billede melanie6 Nybegynder
09. april 2012 - 14:32 #6
Det er noget så gammelt som XP. Men fungere iøvrigt upåklageligt, det begynder bare at knibe med pladsen og hastigheden. Jeg bruger jo ikke det "gamle" til noget.
09. april 2012 - 14:39 #7
<melanie6>: Bare til en anden gang -> Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede melanie6 Nybegynder
09. april 2012 - 14:44 #8
ok tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2012 - 15:30 #9
Hvis det er en der ligger i stifinder så kør oprydningen som vist.i#2 derefter hent denne PDF Fil der er links og vejledning til Ccleaner og defragler kør dem efter vejledningen og du vil få frigjort mest mulig plads.
http://gratisupload.dk/vis/669640/
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2012 - 15:41 #10
I øvrigt kan du også i XP frigøre en hel del plads ved at gå i kontrolpanelet mappeindstillinger Vis sætte flueben i skjulte mapper der efter åbner du stifinder trykker på Windows så kommer der en farligt masse blå oplysninger det er en opdaterings oversigt dem kan du alle fjerne men husk det er kun dem med blåt.
09. april 2012 - 17:21 #11

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Ta' en oprydning med CCleaner som du sansynligvis allerede har. Også/især punktet [Register/Problemer]
Avatar billede melanie6 Nybegynder
09. april 2012 - 17:24 #12
ØH jeg kan ikke  lige finde mappeindstillingerne i kontrolpanelet???.
09. april 2012 - 17:33 #13
... læs samtlige elementer i [Kontrolpanel] listen ...
Avatar billede melanie6 Nybegynder
09. april 2012 - 17:50 #14
Jeg kan ikke finde noget der hedder "mappeindstillinger" i kontrolpanelet....?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2012 - 18:13 #15
Hvis du går ind i en tilfældig mappe du har oprettet skulle du kunne under funktioner vælge mappeindstillinger derfra.
Avatar billede melanie6 Nybegynder
09. april 2012 - 18:15 #16
Har fundet den tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2012 - 18:30 #17
Nu får jeg igen ingen mail!
http://gratisupload.dk/vis_billede/677498/
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. april 2012 - 16:28 #18
Fik du frigjort noget plads?